להגדיר את אבו מאזן מכחיש שואה? זו מחמאה • דעה

כמות הפעמים שבה אבו מאזן סתר עובדות היסטוריות ואז חזר בו גדולה מאוד. למעט חלק מהציבור הפלסטיני, האיראני וחסידי סאטמר, איש לא לקח את דבריו ברצינות. אז מכחיש שואה? זה לעשות איתו חסד

זמן צפייה: 02:16

מי שמכנה את אבו מאזן "מכחיש שואה" טועה. אבו מאזן לא טען מעולם שלא הייתה שואה. מאידך, לכנות את הראיס הפלסטיני "מכחיש שואה" זה לעשות עימו חסד. יותר נכון לומר שמחמוד עבאס הוא מסלף היסטוריה, כשהוא מכפיף שוב ושוב את העבר לצורכי ההסברה של העם הפלסטיני.

בשנות ה-80 שימש עבאס לפי דיווחים שונים, כמקור מודיעיני של השירות הרוסי החשאי ק.ג.ב בסוריה שכינויו היה "קרוטוב". בשנת 84' הוא פרסם את ספרו "הפנים האחרות: הקשרים הסודיים בין הנאציזם והציונות", שהתבסס על עבודת הדוקטורט שלו. זו נכתבה ב-82' בהנחיית איש הק.ג.ב. ולדימיר קיסילב, באוניברסיטת פטריס לומומבה במוסקבה שבראשה עמד ייבגני פרימקוב, איש ביון ופוליטיקאי.

"התזה" השקרית של עבאס שנוסחה על ידי הסובייטים קבעה שראשי התנועה הציונית שיתפו פעולה עם המשטר הנאצי. הכחשת השואה הייתה רק חלק קטן בספר השערורייתי הזה ששם לו למטרה לנגח ולקעקע את הציונות. עבאס נטל קמצוץ של אמת כמו "הסכם ההעברה" משנת 1933, שנחתם בין שלטונות גרמניה לראשי הסוכנות שבו סוכם על העברת 60,000 יהודים מגרמניה לפלשתינה-א"י, ובנה סביבו מגדל שקרים רופף.

אבו מאזן בביקור בגרמניה
אבו מאזן בביקור בגרמניה. לצידו הקנצלר אולף שולץ | צילום: רויטרס

בהקדמה לספרו כתב אבו מאזן: "נראה כי האינטרס של התנועה הציונית לנפח את מספר הנרצחים במלחמה נועד למימוש הישגים גדולים. הדבר גרם לה לאשר את המספר (שישה מיליון), לקבע אותו בדעת הקהל העולמית ובכך לעורר יותר ייסורי מצפון ויותר אהדה כלפי הציונות באופן כללי. מלומדים רבים התווכחו בשאלת המספר שישה מיליון והגיעו למסקנות מביכות שלפיהן כלל הקורבנות היהודים מסתכם במאות אלפים…".

לאחר חתימת הסכמי אוסלו ועם מגמת ההתמתנות והפיוס עם ישראל ועם דעת הקהל בעולם, אמר אבו מאזן בריאיון לעיתון "הארץ" בשנת 2003 ש"השואה הייתה פשע נורא ובלתי נסלח נגד העם היהודי, פשע נגד האנושות שלא יכול להתקבל על ידי המין האנושי".

טוב, להאמין לדברי הראיס הפלסטיני, שהוא מקבל את התזה "שהשואה הייתה פשע נורא", זה כמו לקבל את אמירתו ש"אש"ף שינה את האמנה הפלסטינית" או ש"כספי התמיכה מאירופה לא מגיעים אל משפחות המחבלים". באותו ריאיון גם דאג להסביר מנין התיזה המרושעת: "היינו אז במלחמה עם ישראל ולו הייתי כותב את הספר היום – לא הייתי כותב זאת". חרטה? זמנית בלבד.

משה אלעד
משה אלעד | צילום: יח''צ

בשנת 2013 בריאיון לתחנת טלוויזיה לבנונית, שב עבאס והגן על התיזה העיקרית של ספרו שלפיה "ללא כל ספק התקיים שיתוף פעולה בין ההנהגה הציונית לשלטון הנאצי". מאז, כל אימת שההסברה הפלסטינית נקלעה לצרות וביקשה לתקוף את הציונות, שב עבאס והעלה את שקריו, אלא שמלבד חלק מהציבור הפלסטיני, המשטר האיראני וכמה מעשרות חסידי סאטמר, איש בעולם לא התייחס לדבריו ברצינות. אה, כן. כלי תקשורת אמריקני הכתיר את ד"ר מחמוד עבאס "כהיסטוריון הגרוע בהיסטוריה".

אל"מ (במיל') ד"ר משה אלעד הוא מרצה באקדמית גליל מערבי ובעבר שימש בתפקידים בכירים בשטחי יהודה ושומרון

רוצים לכתוב למדור הדעות באתר רשת 13? שלחו לנו מייל: opinion13news@gmail.com