הניסיון לקרוץ ימינה הביא לכישלון של כחול לבן • פרשנות

למרות הירידה במספר המנדטים, לא נראה כי מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר על סף התפרקות. עם זאת, בתוך המפלגה נשמעת הביקורת על שהקמפיין לא הציג יותר עמדות שמאל במערכת הבחירות הנוכחית

זמן צפייה: 06:32

בחירות 2020: מפלגת כחול לבן הייתה מהמפסידות הגדולות של הבחירות לכנסת ה-23, אך במפלגה לא ממהרים להפנות האשמות, ולא נראה כי היא נמצאת על סף התפרקות.

ביקורת נשמעה היום (שלישי) מצד חבר המפלגה עופר שלח, על כך שקמפיין המפלגה לא שילב יותר עמדות שמאל במערכת הבחירות הנוכחית, ושבר ימינה. בכחול לבן שכרו יועצים אסטרטגיים שיעזרו להביא את "הימין הרך" המדומיין, אך המהלך כשל ולא הביא לנדידת קולות מגוש הימין.

עוד בחדשות 13:

הצעת הליכוד לאורלי לוי: תיק הבריאות ותמיכה באביה לנשיאות

"עובדים עם הרגליים": קמפיין השטח של הליכוד שהוציא את הבוחרים

גנץ: "נתניהו יפיץ פייק ניוז על הקורונה – כדי לשבש הבחירות"

ישיבת הנהגת כחול לבן
ישיבת הנהגת כחול לבן | צילום: אלעד מלכה

יממה לאחר סגירת הקלפיות ספירת הקולות נמשכת: התמונה העולה לאחר ספירת 92% מהקולות (4,133,711 מצביעים) היא כי הליכוד קיבלה 29.35% מסך פתקי ההצבעה, כחול לבן - 26.34%, הרשימה המשותפת - 12.91%, ש"ס - 7.79%, יהדות התורה - 6.20%, ישראל ביתנו - 5.87%, העבודה-גשר-מרצ - 5.71%, ימינה - 5.05%. חל עיכוב בספירת הקולות, בעקבות שימוש במערכת חדשה.

בירושלים מובילה, נכון לשעה זו, הליכוד עם 27.90% מהקולות ואחריה יהדות התורה עם 24.12%. בתל אביב כחול לבן מובילה עם 48.06%% אחוז מהקולות, לעומת הליכוד שניצבת שנייה, אך בפער ניכר עם 21.85% מהקולות. בחיפה, כחול לבן מובילה עם 34.42% מהקולות, כשמפלגתו של בנימין נתניהו קיבלה 26.54% מהקולות. בבאר שבע הליכוד מובילה בפער משמעותי עם 50.08% מהקולות, כאשר אחריה כחול לבן עם 18.11% מפתקי ההצבעה בלבד.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו הבהיר כי הוא "מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל". לדבריו, "עברנו כמה מערכות בחירות קשות והגיע הזמן להפסיק את סבבי הבחירות ולהקים ממשלה בישראל. הגיע הזמן לאחות את הקרעים, הגיעה עת פיוס. שוחחתי מוקדם יותר עם כל ראשי הסיעות במחנה הימין, השותפות הטבעיות שלנו. אחרי שקצת נישן, נתכנס מחר כדי להתחיל להקים בהקדם ממשלה חזקה ויציבה".

יו"ר כחול לבן בני גנץ גם התייחס לתוצאות המדגמים במטה מפלגתו, וסיפר כי הוא "שותף לתחושת האכזבה - זו לא התוצאה שרצינו, זו לא התוצאה שתחזיר את ישראל לדרך המלך". לדבריו, "כשספירת האמת תסתיים, נראה שבכמות המצביעים המשכנו לצמוח".