בעקבות פריצה ל-Ynet: פרטיהם של כחצי מיליון ישראליים דלפו לרשת

בין הפרטים שדלפו: שמות, כתובות מייל, ססמאות ותשובות לשאלות אבטחה • Ynet: "מדובר בפריצה קלה, לא נחשפו נתונים קריטיים" • בדקו האם אתם מופיעים ברשימה

לוגואים לפרויקט HP (אינדקס אתרים)
לוגואים לפרויקט Hp (אינדקס אתרים) | צילום: יחצ

מלחמת הסייבר עולה מדרגה: דליפה עצומה של מידע אירעה הערב, בעקבות פריצה של האקרים מארגון אנונימוס לאתר Ynet. בעקבות הפריצה, דלפו לרשת פרטיהם האישיים של כ-480 אלף ישראליים שהיו שמורים באתר.

הפרטים כוללים בין היתר שמות, כתובות מייל ואפילו שאלות ביטחון (שנשאלות למטרות שחזור ססמה) עם התשובות להן. ב-Ynet הודו כי אירעה פריצה, אך מסרו כי מדובר ב"פריצה קלה", וכי לא נחשפו נתונים קריטיים. למרות זאת, אנשים רבים חשים מאוימים, בעיקר לאור העובדה שחלק מן האנשים שהופיעו ברשימה קיבלו מייל מאיים מחמאס, ובו בין היתר התשובה לשאלת הביטחון שלהם.

 

כדי לבדוק האם אתם ברשימה, היכנסו ללינק הזה, והורידו את קובץ האקסל המצורף. הקובץ בטוח להורדה, ואינו כולל את שאלות האבטחה ופרטי זיהוי נוספים, אותם השמטנו בכוונה. לאחר הורדת הקובץ השתמשו בחיפוש
(Cntrl+F) וכתבו את כתובת המייל שלכם או את שמכם.

הודעת מייל מחמאס

כפי שפורסם מוקדם יותר היום, גולשים ישראליים דיווחו על הודעת מייל שקיבלו מחמאס, ובה מסרים מאיימים בעברית משובשת. כך נכתב בהודעה, עם תרגום שלנו בסוגריים:

 

"לכל תושבי ישראילי [ישראל]

מנהיגיכם מהנאים [מרמים] אותכם/ צבא שלכם טועה בהערכתו כי הטילים ורקטות של גדודי אלקסאם היא עשרת אלפים רקטה בלבד  ואנחנו מפשרים [מסבירים] לכם כי יכולתנו הרקטית [גדולה] הרבה יותר. טילי כיפת ברזל בדרכה לאזול [בדרך להיגמר] ולא יכולה עכשיו ליירט אלא מספרים ספורים מהטילים שאנחנו משגרים. כל הלילות שלכם הבאות יהיו אפילות וחשוכות.

גדודי חללי עזאלדין אלקסאם"

 

המייל נשלח מכתובת של אדם בשם "משה רוטור" מחשבון מייל רוסי. כתובת מייל זו כבר שימשה קודם לשליחת מייל  אנטי-ישראלי, ובו סרטון יוטיוב המראה לכאורה ג'יפ צה"ל נפגע מטיל, כאשר בפועל מדובר בג'יפ של סוכנות הידיעות רויטרס.