מה שותה ג'יימס בונד?

איזו חברת בירות שילמה הון עתק על מנת להופיע בסרט החדש של הסוכן החשאי 007 ומה הם המשקאות הנחשבים אותם שתה בונד בסרטים האחרונים? הכל על משקאות האלכוהול בסרטי ג'יימס בונד

הסרט ה-23 של ג'יימס בונד - "סקייפול"
ג'יימס בונד | צילום: יח"צ

שנת 2012 מסמנת את חגיגות ה-50 לסרטי ג'יימס בונד. יוצרי הסרט ה-23 והבמאי סם מנדז היו נחושים בדעתם שהסרט הנוסף לסדרת הסרטים הארוכה בהיסטוריה, יכיל את המהות של סרטי בונד: פעילויות מותחות, מיקומים אקזוטיים, נשות בונד יפהפיות, נושא הרסני, וכמובן 007 בעצמו, משוחק על ידי דניאל קרייג, שמוגדר בימינו על ידי המבקרים כבונד המתאים ביותר לתפקיד.

 

בסרטי בונד משתלבים אלמנטים שונים שחוזרים על עצמם, כאלה שבלעדיהם הסרטים לא היו מה שהם. אחד האלמנטים המלווים את הסרטים מיומם הראשון הם בחירת המשקאות האלכוהוליים של הסוכן ההולל. המשקה המדובר והמזוהה ביותר עם 007 הוא כמובן קוקטייל המרטיני - מנוער, לא מעורבב. לאחר שנים רבות של ויסקי, שמפניות, רום, וודקה וקוקטיילים, הפעם - הפתעה ותדהמה - ג'יימס בונד שותה בירה. היינקן!

 

בונד והיינקן

היינקן העולמית שילמה 45 מיליון דולר להפקת הסרט החדש של ג'יימס בונד Skyfall, והסוכן החשאי החליף את המשקה המיתולוגי שלו, וודקה מרטיני, בבירת הלאגר היינקן. באחת הסצנות בסרט שוכב בונד במיטה עם נערת בונד הנוכחית, ברניס מרלו, ובידו בקבוק היינקן. בנוסף, מככב קרייג בסרטון הפרסומת לבירה היינקן בו הוא נצפה בבריחה המפורסמת שלו ברכבת ברחבי אירופה כשבמהלך הבריחה הוא נצפה מזמין היינקן לו ולנערת בונד.

 

בירת היינקן ההולנדית מוגדרת כבירה בסגנון לאגר, ומכילה 5% אלכוהול. הבירה היא בירת הפרמיום מהנמכרות ביותר בעולם, ומופצת בלמעלה מ-170 מדינות. בישראל היא תופסת נתח של 12.5% משוק הבירות.

משמפניה וקוקטיילים ועד בירה

סוכן הריגול האגדי משפיע מאוד על עולם היוקרה וכמובן גם על עולם המשקאות. במהלך השנים הופנתה תשומת לב רבה לכל בחירה אלכוהולית של 007, ודובר עליה רבות.

 

הצבת משקאות אלכוהוליים ברקע סרטי ג'יימס בונד מוכרים כבר מהסרט הראשון בסדרה. חברות אלכוהול רבות כבר עשו הסכמים ושילמו ממון רב כדי שהסוכן המהולל ילגום בפומבי את מותגיהן. טעמו של בונד לרוב יוקרתי ביותר, המשקאות המזוהים אתו יותר מכולם הם שמפניה (טטינז'ה, בולינז'ה ודום פריניון) ו-וודקה מרטיני. די צמוד אחריהם נמצא וויסקי ואחריו יינות, בעיקר אדומים, וכן וודקה (סמירנוף, פינלנדיה).

 

קוקטיילים רבים משמשים לאורך כל הסרטים, ואף נתנו במשך השנים לגיטימציה גם לגברים לצרוך אותם. בין הקוקטיילים המפורסמים שהופיעו בסרטי ג'יימס בונד לגם הסוכן החשאי קוקטייל מרטיני (וודקה מרטיני), ויסקי סודה, וודקה טוניק, אולד פאשן, סטינגר, מוחיטו, מינט ג'וליפ, אמריקנו, נגרוני, בלאק וולווט וכמובן וספר מרטיני, על שם נערת ג'יימס בונד, ועוד.

 

זו לא פעם ראשונה שבונד נצפה שותה בירה, אך הפעם, עם סכום כזה ששולם על ידי חברת היינקן, הבירה זוכה לתשומת לב רבה יותר.

 

על סקייפול

הסרט ה-23 בסדרת סרטי ג'יימס בונד, סקייפול, בוים על ידי סם מנדז, במאי  מוערך זוכה פרס האוסקר, שזכה גם בעשרות פרסים אחרים על סרטים בבימויו, ביניהם "אמריקן ביוטי"  "הדרך לפרדישן", "ג'ארהד", "חלון פנורמי" ועוד.

 

השחקנים המשתתפים בסרט הם דניאל קרייג בתפקיד ג'יימס בונד, שנחשב לאחד השחקנים הטובים ביותר בדורו על הבמה, המסך הגדול והטלוויזיה. חוויאר ברדם בתפקיד ראול סילבה, ראלף פיינס - גארת' מאלורי, נעמי רייס - אווה וג'ודי דנץ' בתפקיד M האגדית.

 

הסרט מחזיר את דניאל קרייג בתפקיד בונד, והפעם הוא חייב להוכיח את נאמנותו המוחלטת לממונה שלו M, כאשר מקרה מן העבר מטיל צל על עתידה המקצועי ועל חייה. בונד יחפש את האיום החדש לא משנה מה תהיה התוצאה.

 

כשהמשימה האחרונה של בונד משתבשת באופן חמור ומספר סוכנים חשאיים ברחבי הארץ נחשפים, MI6 יוצא להתקפה שמאלצת את M  להעביר את הסוכנות למקום אחר. האירועים האלה גורמים לסמכות ולעמדה שלה להתערער על ידי מאלורי, הראש החדש של ועדת המודיעין והאבטחה. כש-MI6 מעמיד בסכנה מבפנים ומבחוץ את M, היא נותרת עם בן ברית אחד בו היא יכולה לבטוח: בונד. 007 יורד למחתרת, נעזר רק בסוכנת השטח אווה, עוקב אחר הרמזים שמובילים לסילבה המסתורי, שמניעיו הקטלניים והנסתרים טרם נחשפו, והשאר... בסרט.