מיתולוגיה תל אביבית - קפה בתיה סוגר את הדלתות

מפעל החיים של בתיה יום טוב, שפתחה את קפה בתיה לפני יותר מ-70 שנה, נסגר ומותיר את הסועדים הקבועים עם זכרונות על גפילטע פיש, כבד קצוץ ומרק קרפלעך. אסף צ'רנילס יצא לבדוק מהיכן הגיעו המתכונים, מי מנהל כיום את העסק ומה יעלה בגורל המסעדה המיתולוגית. וגם: טובל'ה ושימי ריגר נזכרים בערגה במנות שאכלו

בתיה יום טוב
בתיה יום טוב | צילום: מתוך ערוץ 10

בגיל 92, בתיה יום טוב עדיין לא הספיקה לגבות את כל החובות של הלקוחות שלה, את הספר שבו רשמה כמה כל אחד חייב היא שומרת כבר 71 שנה, מאז שהקימה ביחד עם בעלה את קפה בתיה בדיזנגוף פינת ארלוזורוב בתל אביב.

"הכל היה אחרת, לא היה כביש בארלוזורוב וגמלים הלכו ברחוב" נזכרת בתיה.

 

זה התחיל ממכירת מרק לשכנים בבניין, והפך עם השנים למסעדה שישבו בה גדולי הדור. ממשה דיין וחנה רובינא ועד אלתרמן ואלכסנדר פן שהיה מתחנן "רק עוד כוסית אחת".

 

ביום שישי הוגש במקום הגפילטע פיש האחרון במקומו הנוכחי, המסעדה המיתולוגית נסגרת וכמיטב המסורת התל אביבית, הבניין יהפוך למלון בוטיק.

 

אמנם העיר מסביב השתנתה ב-70 שנה, אבל המנות אצל בתיה נשארו בדיוק אותו דבר - מרק עם קרפלעך, שניצל ורוסטביף. מאז שבתיה עצמה כבר לא במטבח, הבת שלה - מירה, דואגת שהכל ישאר כמו שהיה ומביאה איתה גם את הדורות הבאים של המשפחה.

 

עד שמירה תמצא מקום חדש לפתוח בו את המסעדה, המתכונים שמורים במקום טוב: "אני זוכרת את כל המתכונים, זה הכל מתכונים שלי ושל אמא שלי" מסבירה בתיה.

 

למרות כל השינויים, גם בתיה מקווה שמפעל החיים שלה ימשיך להתקיים ולא נשכח את המנות האהובות עליהם היא גדלה - כבד קצוץ, רגל קרושה והגפילטע פיש.