הטרגדיה של דליה מזור: "החיים חזקים מהכל"

אשת הטלוויזיה הוותיקה חושפת את סיפורה של בתה שמתה ממחלה נדירה, כשהיתה רק בת שנתיים, כדי לעורר מודעות. "לקחתי כדורי הרגעה, לקח לי זמן להפנים", משחזרת מזור

איגי שבוע האופנה
איגי שבוע האופנה | צילום: רפי דלויה, יח"צ

כשהיא בגיל 62, החיים של המגישה ואשת הטלוויזיה דליה מזור יפים - שני ילדים, נכדה וקריירה מפוארת. אבל דווקא עכשיו היא מחליטה לחזור אחורה 37 שנים, לפתוח פצע ישן ולחשוף את הטרגדיה האישית שהפכה לשליחות. בתה הבכורה של מזור, שלי, מתה כשהיתה בת שנתיים לאחר שחלתה במחלה גנטית נדירה שפוגעת באנשים ממוצא אשכנזי, שלא כמו היום - הייתה חשוכת מרפא.

 

מזור מספרת איך ארבע חודשים לפני שנפטרה, אושפזה בתה לאחר שלא מצאו את הסיבה לסבל של בתה. "ברגע אחד הבנתי שהילדה לא תחייה. הרבה ואליום, כדורי הרגעה, זה לקח לי זמן להפנים", היא משחזרת. "אחרי ארבעה חודשים אינטנסיביים, קראו לי להיפרד. עדיין זו היתה קריעה איומה".

 

אבל מזור, אז בת ה-25, המשיכה הלאה כיוון שלדבריה "החיים חזקים מהכל. אני זוכרת את עצמי נוסעת ומעבירה את הדרך לירושלים בדמעות זולגות. זה תופס כשזה תופס". אחר כך נפרדה מבעלה הראשון, והיתה צריכה לקבל את ההחלטה אם לנסות להביא ילדים שוב, הפעם עם גבר ממוצא ספרדי. בשנה האחרונה, החליטה מזור לרתום את חייה להפצת מידע על המחלה ולספר על מה שעבר עליה. "מאז 2001 ועד היום נולדו עוד 40 ילדים חולים במחלה הזו. זה פשוט אסון".

 

>>> לעוד טלוויזיה