המחאה הצליחה: הצעות החוק האנטי-פיראטיות הוקפאו

יוזם SOPA נכנע ללחצים והודיע כי הוא מושך את הצעת החוק השנויה במחלוקת, אך ימשיך לחפש דרכים אחרות להתמודדות עם פיראטיות ברשת. הסנאט האמריקני דחה את ההצבעה על חוק PIPA עד להודעה חדשה

מחאת רשת נגד חוק נגד הפיראטיות SOPA
מחאת רשת נגד חוק נגד הפיראטיות Sopa | צילום: צילום מסך

ריק

יוזם החוק נגד פיראטיות ברשת למאר סמית', נכנע ללחצים וביטל את הצעת החוק SOPA. החוק הוביל לסערה ברשת, אשר הגיעה לשיאה השבוע כשאתר ויקיפדיה באנגלית נקט בצעד מחאה והחשיך את דפיו למשך יממה, ואתרים נוספים הצטרפו להחשכה.

 

"שמעתי את דבריהם של המתנגדים, ואני לוקח את דאגותיהם בנוגע להצעת החוק נגד פיראטיות ברצינות רבה. ברור כי עלינו לבחון מחדש מהי הגישה הטובה ביותר לגשת לבעיה של גניבת זכויות יוצרים ברשת".

 

סמית' עדיין סבור כי יש לפתור את בעיית הפיראטיות ברשת, אולם חשוב למצוא פתרון אשר לגביו תהיה הסכמה רחבה יותר. "הבעיה של פיראטיות ברשת גדולה מדי מכדי שנוכל להתעלם ממנה. גניבת הנכסים האינטלקטואליים של האמריקנים עולה לכלכלת ארה"ב יותר מ-100 מיליארד דולר בשנה. הקונגרס אינו יכול לעמוד מנגד מבלי לנקוט בפעולה לטובת יזמים אמריקנים הנמצאים תחת מתקפה".

 

סמית' הודיע כי ימשיך לעבוד עם בעלי זכויות יוצרים, חברות אינטרנט וארגונים כלכליים, כדי ליצור הצעת חוק שתוכל להילחם בפיראטיות ברשת. הוא מסר כי הוועדה המטפלת בנושא אשר הוא עומד בראשה, תשמח לקבל פניות של ארגונים ואנשים פרטיים בנוגע לבעיה המתפשטת.

 

מוקדם יותר היום הודיע הסנאט האמריקני כי ההצבעה על הצעת החוק נגד הפיראטיות ברשת PIPA נדחתה עד להודעה חדשה. הסנאט היה אמור להתכנס להצבעה על החוק כבר בשבוע הבא - אולם ההצבעה נדחתה ללא קביעת תאריך חלופי.  

 

ביטול הצעת החוק מגיע לאחר הבעות מחאה של גורמים רבים בימים האחרונים. ביום רביעי החשיכה האנציקלופדיה  החופשית ויקיפדיה את דפי האתר, והעניקה גישה רק לדפים המפרטים את הצעת החוק אשר לטענתה מסכנת את חופש הביטוי. גוגל הצטרפה למהלך בצעד סמלי, והחשיכה את לוגו האתר עבור גולשי ארה"ב.

 

הכל על SOPA: החוק שיסגור את האינטרנט