מחממים יחסים: שף ישראלי יבשל היום בשידור חי בטלוויזיה הטורקית

השף שאול בן אדרת יבשל היום בשידור חי בטלוויה הטורקית כחלק מיוזמה לקירוב תרבותי בין המדינות. בן אדרת: החלום שלי הוא לבשל לארדואן

שאול בן אדרת
שאול בן אדרת | צילום: יח"צ

שף מסעדת "התרנגול הכחול" ו"קימל" ואחד מכוכבי ערוץ האוכל, שאול בן אדרת, טס אמש (רביעי) ל-24 שעות לאיסטנבול, שם יבשל היום בשידור חי בטלוויזיה הטורקית.

 

מדובר ביוזמה טורקית ישראלית שבה חברו יחד חברת ענני תקשורת, מפעילת ערוץ האוכל הישראלי המשודר בכבלים ובלווין וערוץ TurkMax של רשת  DigiTurk הלווינית (אחד מערוצי הלייף סטייל המובילים בטלוויזיה הטורקית).

 

בן אדרת ישתתף בתכנית Her Sey Tadinda לצד השף הטורקי איופ קמאל סבינק Eyup Kemal Sevinc  יליד איסטנבול המשמש כשף הראשי של מלון המריוט אסיה באיסטנבול. סבינק אף מכהן כחבר באיגוד השפים האירופאי וקונפדרציית השפים העולמית ובאמתחתו 80 פרסים מתחרויות בישול יוקרתיות בהן לקח חלק.

 

שאול בן אדרת: "יצא לי כבר לבשל בהרבה מדינות ואני לא חושש לבשל בטורקיה למרות המתח המדיני מאחר וזה ידוע ששפים מסתדרים ביניהם במטבח, למרות שיש סכינים. מה שיפה במטבח הוא שאפילו לא צריך לדבר או להבין איש את שפתו של רעהו. אוכל טוב מגשר בין תרבויות ומפשר אחרי כעסים וברמה האישית, החלום שלי הוא לבשל לראש ממשלת טורקיה, ארדואן".

 

לנסיעתו של בן אדרת נלווה מנכ"ל ערוצי הלייף סטייל של ענני תקשורת, שרון למברגר: "אוכל ותרבות הם מסוג הדברים שמגשרים גם כשיש מתח פוליטי בין מדינות והרגשנו שאנחנו יכולים לתרום ולפעול לקרוב בין העמים למרות המתח שנוצר בשנה החולפת".

 

אל תפספסו:

כתב ברייל על לחמניות

אפרת אנזל בתכנית בישול חדשה

מסעדת הלו קיטי נפתחה בסין

מתו מאכילת פטריות

10 המתכונים הפופולריים ביותר לשנת 2011

אהרוני משיק סדרת כלי בישול

בדקנו: מכשיר לגלגול סושי

המבורגר שגדל בצלחת מעבדה

חיים כהן פותח מסעדה

אוהבים מתוק? אתם כנראה אנשים ידידותיים