הפועל י-ם ראשונה אחרי 0:1 על כפ"ס

כהן הבקיע (11), עזו הורחק באדום לא מוצדק. בת ים - נצרת עילית 2:1

הפועל ירושלים לא עוצרת. שחקניו של לופא קדוש עלו הערב (שישי) למקום הראשון בליגה הלאומית אחרי 0:1 קשה במיוחד על הפועל כפר סבא בחוץ. הירושלמים הגיעו למגרש לא פשוט וגם שיחקו במשך דקות ארוכות ב-10 שחקנים אחרי הרקחתו של אופיר עזו, אך בעזרת הרבה נחישות, עמידה נכונה על המגרש וגם קצת מזל רשמו ניצחון שישי משבעת משחקיהם האחרונים.


החבורה של לופא קדוש נראתה טוב יותר במחצית הראשונה וגם עלתה ליתרון אחרי שער נגיחה של אדם מזרחי (11). אלא שבדקה ה-56 השופט דודו מור חיים החליט לשלוף כרטיס צהוב שני לא מוצדק לאופיר עזו והשאיר את האורחים בעשרה שחקנים. כפר סבא ניסתה לנצל זאת ותקפה פעם אחר פעם את שערו של רפי כהן, שהצליח לעמוד בפרץ.  ממש לפני השריקה מור חיים "החזיר" לאורחים, אחרי שהתעלם מנגיעת יד ברחבה של פסו ומנע מכפר סבא כדור מהנקודה הלבנה.


"לא שיחקנו טוב, אבל היינו עם 10 שחקנים בחצי השני. מה שחשוב הוא הניצחון", אמר בסיום לופא קדוש אחרי עוד 3 נקודות לאוסף, "יש משחקים כאלה וצריך לדעת לנצח בליגה הזו. אנחנו קבוצה מלוכדת ולא משנה מי משחק. השחקנים עולים במטרה לנצח בכל פעם".


על מהלך המשחק הוסיף: "כפ"ס הייתה טובה יותר מאיתנו, אבל הם לא הגיעו למצבים". ומה הלאה? "אנחנו לא מסתכלים על המקום הראשון. סימנו לעצמנו את המקום השישי בתום העונה הרגילה ואחרי הקיזוז נראה מה יהיה". ולקדוש יש גם בקשה מאוהדי קבוצת האוהדים שקמה לאחרונה בעיר: "הגיע הזמן שהקהל של קטמון יעודד גם אותנו".


"אכזבה גדולה", סיכם מאמן כפר סבא משה הרשקו, "חוץ מ-20 הדקות הראשונות הייתה כאן רק קבוצה אחת על המגרש. אני לא מדבר על שופטים, אבל חבל שהשופטים לא דייקו. היו כאן פנדלים שהגיעו לנו, היו פה הצגות תיאטרון, צר לי שזה קרה. השחקנים שלי עשו הכל חוץ מלשים את הכדור ברשת. ככל שהליגה תתקדם נדע לקחת משחקים כאלה".


מהלך המשחק
דווקא אחרי דקות ראשונות של גישושים האורחים הצליחו לעלות די מהר על הלוח. כדור חופשי נהדר של אופיר עזו (11) מצא את הראש של איציק כהן, שהקדים את הגנת כפר סבא ומ-8 מטרים נגח לרשת. 11 דקות לאחר מכן אדם מזרחי היה קרוב לשני אחרי הרמה של איצרין, אך נגח ממצב נוח החוצה.

בדקה ה-47 פריצה של עומר פדידה הסתיימה עם בעיטה מסוכנת מ-16 מטרים, רפי כהן ירד טוב וקלט. בדקה ה-56 ירושלים נשארה בעשרה שחקנים. אופיר עזו ראה כרטיס צהוב שני די שערורייתי אחרי שהשופט דודו מור חיים החליט כי השחקן הרחיק כדור אחרי השריקה. לא מוצדק. בדקה ה-75 פריצה של פדידה הסתיימה עם כדור רוחב מסוכן, יוסי ביטון הצליח להרחיק לקרן. בדקה ה-88 כפר סבא היתה ראויה לפנדל, אחרי שבעיטה שהלכה לכיוון השער פגעה בידו המושטת של פסו, אלא שמור חיים החזיר לאורחים והתעלם.


הרכבים


כפר סבא: לוי, משען, רגב, ג'אן (אדהם מרעי 59), האדיה, בולסטר, עוזרי, שי דוד (שי בירוק 50), הזאו, יעקובוביץ' (עומר פדידה 33), נימבה.


ירושלים: רפי כהן, לירן מזרחי, פסו, ביטון, איצרין, רם סטי, איציק כהן (אלירן אוחנה 66), אסף עזו (מוסא סלמן 84), אופיר עזו, אדם מזרחי, מתי אברהם


אום אל פאחם - מכבי ב"ש 0:2
הזעזוע עם עזיבתו של המאמן שרון אביטן לא ממש השפיע על הדרומיים שנותרו עם ניצחון אחד בתשעת משחקיהם האחרונים ותקועים עמוק בתחתית (10 נק'). איברהים בסיט העלה את המקומיים ליתרון בדקה ה-7 וחצי שעה לסיום קבע עוביידה זבידאת את תוצאת המשחק. לאום אל פאחם, שעלתה זמנית למקום הרביעי, 20 נקודות.  


עירוני בת ים - הפועל נצרת עילית 2:1
ניצחון סופר חשוב לקבוצת התחתית שצוברת מעט נקודות אחרי 6 משחקים רצופים ללא ניצחון. החבורה מהצפון פתחה נהדר וכבר בדקה הראשונה עלתה ליתרון עם שער של האיל חשאן, ממש לפני הירידה להפסקה (45) מור דהאן הצליח לאזן, אבל כיבוש דרמטי במיוחד של זידאן עמאר בדקה ה-90 העניק לנצרת עילית את 3 הנקודות.