מייקל ארינגטון מאמין באורן זלצמן: גוגובוט גייסה 15 מיליון דולר

האתר שמתחרה ב-Trip Advisor גייס את הכסף מקרן ההון סיכון האמריקנית רדפוינט, לצד קרן באטרי ומייקל ארינגטון מקראנץ' פאנד

אם יצא לכם לטייל בעולם, סביר להניח שנתקלתם באתר Trip Advisor, שמספק ביקורות וחווות דעת על אתרי נופש. בינתיים נראה שהמתחרה שלו, גוגובוט (Gogobot), מזנב אחריו בעקביות. היום מדווחת החברה האמריקאית, שמנוהלת על ידי הישראלי אורי זלצמן, כי השלימה סבב גיוס הון חדש בהיקף של 15 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון האמריקאנית רדפוינט ונצ'רס (Redpoint Ventures). בגיוס השתתפו גם קרן באטרי ומייקל ארינגטון מקראנץ' פאנד.

גוגובוט תשתמש בהון החדש כדי להרחיב את מערך השיווק, השותפיות והתפוצה של האתר. זלצמן אומר הערב (ה') ל-TheMarker כי החברה מתכננת לגייס מהנדסים מוכשרים מישראל כדי להאיץ את ההתרחבות של החברה. "אנחנו לא פותחים פעילות פיתוח בישראל, לפחות לא באופן רשמי. יש לנו שלושה מפתחיפ בפלטפורמת 'רובי און ריילס' מישראל שכבר עובדים עבורנו כעת ואנחנו מקווים לגייס יותר מומחים בתחום המדיה החברתית והווב. אנחנו נמצאים במגעים עם מספר דוקטורים מישראל כדי לפתח את מנוע המלצות הטיולים שלנו. שניים מהמפתחים כבר עובדים בישראל (אלעד אוסידון ואבי צוראל). בנוסף יש לנו גם שני משקיעים ישראלים: אורן זאב (פרימרה קפיטל) ודרור ברמן מהקרן אנדוור של אריק שמידט". זלצמן מציין כי יוסי תאגורי ואלעד אוסידון פיתחו את אפליקציית האייפון של גוגובוט. "אנחנו מחפשים כעת לשכור מפתח אנדרואיד ולהשיק את האפליקציה שלנו לאנדרואיד בקרוב".

על האתר של גוגובט נכתב במגזין TheMarker בחודש יוני האחרון. האתר יודע לנתח את העדפותיו האישיות של הגולש ולהתאים לו המלצות מהימנות - על בסיס מי שהוא סומך עליו. מאז הושק בחודש נובמבר האחרון, המשתמשים באתר שיתפו יותר מ-2 מיליון חוות דעת על אתרי טיולים. מספר המשתמשים באתר גדל פי 10 בשנה החולפת. החברה השיקה באחרונה אפליקציה לאייפון, אייפד ואייפוד טאץ' שמדורגת כעת בין האפליקציות המובילות בקטיגוריות תיירות (Travel) ב-31 מדינות. זלצמן אומר כי גוגובוט יצרה פיצ'ר חדש נוסף שמאפשר למשתמשים באתר לתעד ולחלוק את הטיולים שלהם באמצעות משלוח גלויות דיגיטליות לחברים ומשפחה.