לאחר שהותקפה בתקשורת החילונית, "קול ברמה" שוכרת משרד יחסי-ציבור

תחנת הרדיו המואזנת ביותר במגזר הדתי והחרדי "קול ברמה" החליטה לשכור את שירותי היח"צ של חטיבת התקשורת במשרדו של דני לוי. הרשות עדיין נאבקת במדיניות שלא לעלות לשידור נשים, מאבק שגרם לתחנה נזק תדמיתי

רדיו ישן
רדיו ישן | צילום: Scarygami, Flickr

 

תחנת הרדיו "קול ברמה" המובילה במגזר החרדי כרש את שירותי הדוברות והיח"צ של "דני לוי תקשורת", ואלה יטופלו בחטיבת גופי התקשורת והאסטרטגיה של המשרד בניהולו של יניב לייבוביץ'. החטיבה מדבררת גם את תחנת רדיו ת"א 102FM, אולם ממשרד היח"צ נמסר כי כיוון שהתחנות אינן מתחרות, הם אינם מצוים בניגוד עניינים.

 

תחנת קול ברמה, נחשבת לתחנה המואזנת ביותר במגזר הדתי והחרדי בישראל והתחנה האזורית החמישית בגודלה במדינה, כך עפ"י סקר TGI האחרון, שפורסם בחודש יולי 2011. על פי הסקר, התחנה נהנית מחשיפה של 177,000 מאזינים בממוצע מידי יום, כאשר הנ"ל מהווה 4.3% גם בסקר הכללי.

התחנה בבעלותם של אנשי העסקים גבריאל אדרי וצבי סילבן עמר החלה את שידוריה לפני שנתיים וחצי ובפרק זמן קצר מאוד רשמה שיעורי האזנה יציבים וגבוהים, הנמצאים במגמת עלייה מתמדת, בעוד יתר התחנות הפונות לקהל דתי וחרדי בישראל רשמו ירידה חדה בתקופה זו.

 

בחודשים האחרונים ניהלה מועצת הרשות השנייה מאבק נגד מדיניות התחנה שלא לעלות לשידור נשים, שכן היא פועלת מכוח זיכיון של המדינה ומשדרת על תדר בבעלות המדינה. מאז הקמתה קיימו בתחנה מדיניות של איסור גורף על העלאת נשים לשידור, ומאבק הרשות השנייה במדיניות התחנה, המזוהה עם מפלגת ש"ס, גרם לה נזק תדמיתי רב וגורמים בענף יחסי-הציבור מעריכים כי לסוגיה זו הייתה השפעה על החלטתה לשכור משרד יחסי ציבור.

 

בישיבה שקיימה הרשות עם נציגי הרדיו הוצגו בפניה חלופות שהתקבלו בפשרה בנושא: הראשונה היא הבטחה כי מסרים חשובים לציבור החרדי (למשל, בנושאי בטחון) מטעם נשים במעמד ציבורי גבוה כן יועברו לציבור, והשנייה היא חניכת רצועת שידור שבה ישדרו נשים עבור נשים.

 

מהנהלת התחנה נמסר: "הפיכתה של תחנת קול ברמה לגוף התקשורת המוביל במגזר החרדי בישראל, לצד הצמיחה הגוברת בעניין שהיא מעוררת בקרב כלל המגזרים, העלתה את הצורך בגורם מקצועי שירכז עבור התחנה את כל נושא הדיאלוג עם התקשורת. אנו מאחלים הצלחה לצוות המשרד החדש".