איפה הם היום: ג'ון קארמק

הוא היה שם לפני כולם, הוא עיצב את משחקי האקשן ושינה את עולם המשחקים ללא היכר שוב ושוב ושוב. מה הוא עושה היום? הכירו את ג'ון קארמק - אבי ה-FPS

יוצר דום, ג'ון קארמק
יוצר דום, ג'ון קארמק | צילום: ויקיפדיה

מי מכם מכיר את האבות המייסדים של תעשיית הגיימינג? ומי יודע מה הם עושים היום? בפינה השבועית החדשה של גיימר נצא לחקור מה עלה בגורלם של יוצרי המשחקים האהובים מפעם, נבדוק האם הם עדיין בעניינים או כבר פרשו לגולף, האם התעשרו בעקבות ההצלחה או נותרו בגראז' של אבא. וכמו שאומרים - גיימר שאין לו עבר, עתידו לוטה במשחקי פייסבוק. תנו כבוד!

 

המייסד: ג'ון קארמק (1970)

יש הרבה משחקים שהם קלסיקות לכל דבר. מאחורי כל קלסיקה בלתי נשכחת עומד יוצר מעולה, שבזכותו (ובזכות שאר אנשי הסטודיו) נהפכה אותה הקלסיקה ל-, ובכן, קלסיקה. ג'ון קארמק חתום על כמה מהקלסיקות הגדולות מכולם: קומנדר קין, דום, קוויק ו-Wolfensteine.

זה הכל התחיל לפני שנים רבות, בסטודיו פיתוח קטנטן בשם id... אבל סיפורה של חברת id סופר כבר אינספור פעמים, ולא נגולל את כולו בפניכם. בקיצור נמרץ, ג'ון קארמק היה אחד מארבעת המייסדים האגדיים שיצרו את ראשוני משחקי האקשן בגוף ראשון. קלסיקות כמו דום, הטירה הנאצית ועוד הביאו את id למעמד של סנדקית של ממש בתחום משחקי הפעולה מגוף ראשון.

 

מאז ידעה id עליות ומורדות, ונכון להיום היא מתרכזת בשני כותרים עיקריים, שג'ון הוא המנהל הטכני שלהם: הראשון הוא Rage, מותג חדש לחלוטין שעושה קולות של הדבר הגדול הבא, ועתיד לצאת בתחילת אוקטובר. השני הוא כותר רביעי בסדרת Doom הקלסית. עד כה לא שמענו עליו יותר מדי פרטים מלבד שהוא עומד להיות מרשים במיוחד מבחינה גרפית, שהוא לא יהיה קשור ישירות לדום 3 ולא יהיה ריבוטרימייק לאחד מהכותרים הקודמים בסדרה, ויתרחש, איך לא, בעולם פוסט אפוקליפטי. האם קורמאק הולך להחזיר את id לתמונה לאחר שנים ארוכות בהם לא הוציאה החברה אף כותר ראוי? נחיה עד אוקטובר הקרוב, ונראה.

 

עובדה שלא ידעתם: ג'ון ניסה לגנוב מחשב מסוג Apple II, נתפס, ונשלח לאבחון פסיכיאטרי שבו נכתב: "אין לו אמפתיה לבני אדם אחרים". ג'ון גם טבע את המונח "When It's Done" כשנשאל מתי הכותרים עליהם הוא עובד עומדים לצאת, והוא ממשיך באותה הגישה עד היום: Rage נמצא בפיתוח מאז שנת 2007.