רביב דרוקר וחיים ריבלין יקבלו את פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית

השניים יקבלו את הפרס המוערך על תוכניות התחקיר שלהם

רביב דרוקר
רביב דרוקר | צילום: משה שי

פרס סוקולוב לעיתונאים לשנת 2011 יוענק השנה לרביב דרוקר וחיים ריבלין: השניים נבחרו לקבל את הפרס על פועלם בעיתונות האלקטרונית.

 

מנימוקי הוועדה, שכללה את אריה גולן (יו"ר), פרופ' אווה אילוז, פרופ' נאסר באסל, רותי סיני ופרופ' פרנסיס רדאי, הפרס מוענק לעיתונאי רביב דרוקר על מכלול עבודותיו, שבהן ערך בעומק ובאומץ, תחקירים שחשפו פגמים מדאיגים ושחיתויות בפוליטיקה הישראלית על כל גווניה.

 

דרוקר, 41, הוא הפרשן הפוליטי של חדשות 10 ומגיש את תוכנית האקטואליה "המקור" יחד עם עופר שלח. בשנים האחרונות הוא פרסם תחקירים רבים כאשר האחרון שבהם, תחקיר הנסיעות של ראש הממשלה ביבי נתניהו, עורר תגובות רבות.

 

עוד בהודעת הוועדה: "הפרס מוענק לחיים ריבלין על תחקיריו הרגישים והמעמיקים העוסקים בקבוצות שקופות בחברה הישראלית, קבוצות המקופחות ומנוצלות בשוק העבודה; תחקיריו גרמו בכמה מקרים לשינוי במציאות החברתית הקשה במדינת ישראל".

ריבלין, 39, הוא כתב חברה ורווחה בחברת החדשות של ערוץ 2. בתחילת דרכו בחברת החדשות הוא מונה לכתב בריאות ואיכות סביבה. במסגרת תפקידו הוא חשף את פרשת מחלת הסרטן של עובדי הכור בדימונה. בשנת 2007 הוא עזב את החברה לטובת "עובדה" ושנה לאחר מכן הוא חזר לתפקיד כתב הרווחה של חדשות 2.   

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את פרס סוקולוב לעיתונות כתובה ע"ש נחום סוקולוב משנת 1954. בשנת 1981, לנוכח העלייה בחשיבותה של העיתונות האלקטרונית, החליטה העירייה להעניק את פרס סוקולוב גם לעיתונות האלקטרונית בעברית.

 

הפרסים יוענקו לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים ב- 4 בדצמבר 2011, במרכז ענב לתרבות, במעמד ראש עיריית תלֿֿאביב-יפו, רון חולדאי, בהשתתפות חבר השופטים, חתני הפרס והזוכים בפרס משנים קודמות.