פייסבוק הסירה את עמוד "האינתיפאדה השלישית"

העמוד שצבר כ-400,000 חברים וקרא לאינתיפאדה שלישית ב-15 במאי הוסר על ידי הרשת החברתית לאחר שבדף נצפו הפרות של תנאי השימוש

אינטיפדת הפייסבוק - עמוד הקורא לאינטיפדה שלישית ב-15 במאי
אינטיפדת הפייסבוק עמוד הקורא לאינטיפדה שלישית ב 15 במאי | צילום: צילום מסך - צינור לילה

העמוד בפייסבוק שקרא לפתיחה באינתיפאדה שלישית ב-15 במאי (יום הנכבה) נסגר על ידי החברה, בעקבות פנייתו של השר יולי אלדשטיין למארק צוקרברג והתלונות המרובות של משתמשים ברשת החברתית.

 

למרות שתחילה סירבו ברשת החברתית לטפל בנושא, לאחר פניות חוזרות ונשנות, נמסר שהעמוד יבדק ורק במידה ויימצאו בו הפרות כלשהן של תנאי השימוש של פייסבוק, העמוד יוסר מהאתר. ואכן, לפני שעה קלה, התקבל מידע מפייסבוק שהעמוד הוסר לאחר שאותרו בו תכנים מפרים ומנהל הקבוצה לא נענה להודעת הבקשה להסיר אותם.

 

מתחילים מבראשית

בעמוד משטרת ישראל בפייסבוק צויין שמגיע לייק גדול לפייסבוק על כך שהעמוד הוסר, אך בתגובות נרשם שדף חלופי כבר הוקם על ידי פעילים פלסטינים בפייסבוק. לקבוצה החדשה יש עד כה רק מעט מעל 1,000 משתמשים, אבל גולשים ישראלים כבר קוראים לחבריהם לדווח על הקבוצה כפוגענית, גזענית ומסיתה לאלימות להנהלת פייסבוק.

 

הרשת החברתית פייסבוק, בה רשומים מעל חצי מיליארד משתמשים מכל העולם, הפכה לכלי תקשורת ותעמולה בידי מתנגדי שלטון במדינות הערביות במזרח התיכון. מקימי קבוצות "האינתיפאדה השלישית" מקווים, ככל הנראה, לייצר מחאה דומה נגד השלטון הישראלי מצד צעירים פלסטינים החברים ברשת.