פשרת השקשוקה: עידן עופר מחק התביעה נגד מיקי רוזנטל

משפחת עופר והחברה לישראל הודיעו היום לבית המשפט על הסרת תביעת הדיבה על סך 3.5 מיליון ש"ח שהגישו נגד מיקי רוזנטל ואילן עבודי על הסרט "שיטת השקשוקה". רוזנטל מצידו - לא יתנצל. מי שתיווך בין הצדדים היה איש חדשות 10 מוטי קירנשבאום

סוף לסאגה סביב הסרט "שיטת השקשוקה": עידן עופר ומיקי רוזנטל הגישו היום לבית המשפט הודעה מטעם שניהם ביחד, ומטעם כל אחד מהם לחוד, שעל בסיסה הודיעו עופר והחברה לישראל על מחיקת התביעה שהוגשה על ידם נגד מיקי רוזנטל ואילן עבודי, מפיק הסרט.

על פי הצדדים, היה זה איש חדשות 10 מוטי קירשנבאום, שתיווך בין הצדדים.

במסגרת ההסדר, אליו הגיעו השניים באמצעות איש חדשות 10 מוטי קירשנבאום שתיווך בין הצדדים, משפחת עופר תמשוך את התביעה ורוזנטל לא יתנצל על דבר. עוד הוסכם כי רוזנטל לא יקבל החזר הוצאות משפט, כדי שלא ייראה כאילו משפחת עופר שילמה לו בעבור משהו. בהודעה המשותפת ששיגרו הצדדים לבית המשפט נכתב כי "עידן עופר והחברה לישראל מודיעים בזה כי לאור הודעה משותפת הם ימחקו את התביעה שהוגשה נגד מיקי רוזנטל ואחרים".

על פי ההסכמה הרשמית, עופר הצהיר כי "הביקורת הרחבה שהושמעה כנגד עצם הגשת התביעה וכנגד הסכום הנתבע, יצרה רושם מוטעה, הן של רדיפה את מיקי רוזנטל והן של פגיעה בחופש העיתונות - תוצאה ציבורית שמעולם לא רציתי. אינני מאמין בה והיא מנוגדת לחלוטין להשקפת עולמי המכבדת את חופש העיתונות".

רוזנטל מצדו הסכים לדברים, וציין כי "דרך הוויכוח הציבורי תתרום לכוחה של התקשרות ולחיזוק תפקידה בחברה דמוקרטית".

כזכור, ביולי 2009 הגישה החברה לישראל שבבעלות משפחת עופר לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת לשון הרע בסכום של 3.5 מיליון ש"ח נגד העיתונאי ובמאי הסרט "שיטת השקשוקה", מיקי רוזנטל, ושותפיו להפקה. התביעה שהוגשה לאחר צאתו של הסרט היתה התביעה השניה שהגיש עידן עופר נגד רוזנטל. עוד לפני כן, בשלבי ההפקה של הסרט, הוגשה תביעה מטעם עופר נגד רוזנטל בגין לשון הרע על סך של מיליון שקל.

סרטו התיעודי של העיתונאי מיקי רוזנטל, ביקש לשפוך אור על קשרי ההון והשלטון בישראל דרך סיפורה של משפחת האחים סמי ויולי עופר. משפחת עופר סברה שרוזנטל מבקש לשפוך קצת יותר מדי אור לטעמה או לפחות לא אור מהסוג שהיא חושבת שמגיע לה.

"החברה לישראל הינה חברה ציבורית שאחראית, באמצעות חברות הבת שלה, להעסקתם של עשרות אלפי עובדים בישראל ולתרומה מרכזית לכלכלת המדינה. הקלות הבלתי נסבלת של ההכפשה והפגיעה בשמה הטוב של החברה מחייבת אותה להזים את דברי הבלע נגדה באמצעות תביעה בבית משפט", נכתב בכתב התביעה.

עוד בשלבי הפקתו של הסרט ויתרה חברת yes שהשקיעה בהפקת הסרט, על זכויות השידור בשל אי הסכמה על התכנים בסרט, ובכך נותר הסרט ללא גוף משדר. במהלך הסרט הפכה משפחת עופר לאחת משני בעלי המניות הגדולים של זכיינית ערוץ 2 רשת לכן רוזנטל החל במשא ומתן עם ערוץ 1, שם שודר לבסוף הסרט, ובמקביל הקרין את הסרט בהקרנת בכורה בסינמטק בת"א.

מי את "שיטת השקשוקה"? הביקורות על הסרט:

"שיטת השקשוקה" הוא סאונדבייט מנצח. עם זאת, אין לו כמעט שום משמעות >>>
הזוי ככל שיהיה, המנצח בשיטת השקשוקה הוא בכלל ערוץ 1 >>>
שטויות בפיתה: עורך "שומר מסך" יצא לטעום וחסר עם טעם רע >>>
רפי גינת: שיטת השקשוקה הוא גיבוב שקרים וסוג עיתונות שאני לא מכיר >>>

קיצור תולדות השקשוקה:

יחימוביץ נגד עידן עופר: ממנו בעצמכם התגובה ל"שיטת השקשוקה" >>>
עצומה באינטרנט קוראת לגולשים להשתתף בהוצאות הפיצוי של מיקי רוזנטל >>>
סרט התגובה של האחים עופר קיבל רייטינג גבוה יותר משיטת השקשוקה >>>
משפחת עופר: "רוזנטל שוכח שעיתונאות היא לא מקצוע לסגירת חשבונות" >>>
מיקי רוזנטל: "עידן עופר מודה שהאמור בטענותיי אמת" >>>
השקשוקה מגיעה לבהמ"ש: עידן עופר תובע את רוזנטל >>>
יש כימיה, אין תקשורת: חיפה כימיקלים זועמים על ערוץ 2 >>>
הערוץ הראשון ישדר את הסרט "שיטת השקשוקה" >>>
מיוחד ל"שישי": ראיון עם עידן עופר >>>