ניצן חן: "yes ו-HOT מצפצפות על הצרכנים"

כך בישיבה מכרעת של ועדת הכלכלה של הכנסת. חן אמר את הדברים בהתייחס להורדת ערוצים כמו הולמרק ותוכניות כמו "צעירים חסרי מנוח", כשהן מקשות על הלקוחות להתנתק. עוד נקבע בדיון כי ערוצי ברודקאסט חדשים יקבלו הגנת ינוקא וכי HOT ו-yes לא ייהנו מתמיכה בהפקות מקור

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת אופיר אקוניס תקף היום את החלטת yes ו-HOT לסיים את שידורי ערוץ הולמרק בישראל וביקש לדעת האם יש במעשה הפרה משפטית של החוזה שנערך בין הלקוח לחברה, מאחר והחברות מבטלות את הערוצים ולא מעניקות אלטרנטיבה הולמת לצופים. כך ביום סוער ומלא הכרעות בועדה.

באותו עניין, הצטרף לדבריו גם יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן, שטען כי "ישנה תחושה הולכת ורווחת בציבור כי yes ו-HOT מצפצפות על הצרכנים שלהן. או שהצרכן יקבל חלופה ראויה או להתנתק בלי קנס". חן אמר את הדברים גם בהתייחס להורדת תוכניות כמו "צעירים חסרי מנוח", כשהן מקשות על הלקוחות המבקשים להתנתק. נציגי yes ו-HOT שנכחו בדיון, אמרו בתגובה כי הולמרק בחר לצאת מישראל וכי הנושא התבצע באישור הוועדה.

בנוס, ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה היום כי כי מעתה לערוצים מסחריים חדשים תוענק הגנת ינוקא, כלומר שהמחויבויות שלהן בשנתיים הראשונות לחיי הערוץ יפחתו ב50% ויסתכמו ב-110 מיליון שקל הוצאה כללית לשידורים ו-25 מיליון שקל עבור תוכניות דרמה ותעודה. כנגד החלטה זאת הוגשה התנגדות והנושא יידון מחדש בוועדה בשבוע הבא.

המותג 22 בתשלום

נושא נוסף לגביו התקבלה החלטה הוא כי YES ו-HOT לא יקבלו חלק מהסכומים שיתקבלו מהמכרז על המותג 22 וכי הזכייניות הנוכחיות וכן גופים חדשים יצטרכו להתחרות על ערוצים 22 ו-10 ולהציע עבורם סכומי כסף. על פי ההחלטה, הסכום שיתקבל, יוחזר לשוק היצירה וישודר בערוצים 2 ו-10 ובערוצי ברודקאסט חדשים ובמידה ויהיו כאלו.

כמו כן אישרה ועדת הכלכלה את הסדר הקולנוע, לפיו ערוץ 10 יחזיר את חובו בתחום הקולנוע, לאחר שבדיון הקודם הושגה הסכמה על עיקרי ההסדר. סעיפים שאושרו הם הצמדת מחויבויות הערוץ למדד ואישור לרשות השנייה להשתמש ב-20 מיליון שקל כספי תמלוגים על מנת לממן את עצמה, עד שיחזיר ערוץ 10 את הכסף. למרות שהזיכיון על ערוץ 10 יפוג בסוף החודש טרם התקבל החוק המלא בעניינו. גורמים בוועדה מאמינים כי ביום רביעי תאשר ועדת כלכלה את החוק המלא.