שלל ספינת הנשק: מאות רקטות גראד ואלפי פצצות מרגמה

בין סוגי התחמושת שנמצאו בספירת מלאי שערך צה"ל היום על ספינת הנשק נמצאו גם רקטות בקוטר 170 מ"מ, פגזים, ועשרות אלפי רימוני יד. כמו כן כיתובים בסינית ורוסית על הארגזים רומזים כי ייתכן והנשק לא יוצר רק באיראן<BR><BR>

(4:41 דקות)

צה"ל השלים הערב (חמישי) את ספירת מלאי התחמושת שנתפסה אמש על ספינת הנשק. בין השלל שנמצא על כלי השיט: 2000 רקטות בקוטר 170 מ"מ, 600 רקטות "גראד", 8,400 פצצות מרגמה, 3,000 פגזים, 20,000 רימוני יד וחצי מיליון כדורי רובה לקלצ'ניקוב.

על הארגזים שנתפסו בספינה נמצאו רישומים גם ברוסית ובסינית. הדבר מעורר חשד כי ייצור התחמושת לא התבצע רק באיראן. כעת נעשית בדיקה האם מדובר בייצור ישן או שמא זהו ייצור חדש שעליו חלות סנקציות של מועצת הביטחון.

היום קרא ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להוקיע את מעשה הברחת הנשק - אך לעת עתה מרבית מדינות העולם נותרו בשתיקתן. בניסיון לעורר את דעת הקהל העולמית בכל זאת לקחו בישראל את מרבית הנספחים הצבאיים לבסיס במרכז הארץ, זאת על מנת שיוכלו לחזות בעיניהם במצבורי הנשק שנתפסו על הספינה.

"אנו מרגישים שהצלנו חיים במדינת ישראל" מספר סא"ל זיו, מפקד הספינה אח"י אילת שלכדה את ספינת הנשק. זיו מספר כי בתחילה לא הבין כי לא מדובר בספינה תמימה. "רק שהבנו שיש שם משהו חריג התחלנו לבדוק לעומק". "דיברתי עם הקפטן על האוניה ואמרתי לו שהוא חשוד בהברחת תחמושת לחיזבאללה", משחזר זיו את רגעי הלכידה. בהמשך כשעלו הלוחמים על הספינה נוכחו לדעת כי אכן מדובר בספינה שנושאת נשק.