דפדפן גוגל כרום 3.0 הושק

גוגל השיקה גרסה חדשה לדפדפן כרום, מתוך כוונה להכפיל את נתח השוק שלו בתוך שנה. בהמשך השנה: תמיכה בתוספות חיצוניות, וגרסה למק

גוגל השיקה אמש (ג') את הגרסה העדכנית של דפדפן כרום שלה. אם אתם משתמשים במערכת ההפעלה Windows תוכלו להוריד את כרום 3.0 מהאתר של גוגל.

העדכון האחרון כולל שיפור ביצועים של הדפדפן עבור יישומי ג'אווה, שיפור היציבות ומערכת Themes (ערכות נושא) שתאפשר לכם להחליף את תמונת הרקע של הדפדפן על שולחן העבודה ולהתאים אותה לטעמכם האישי. כמו כן גרסה 3 כוללת עדכונים לעמוד הטאבים החדש ובר מיקום חכם, כמו גם תמיכה בתגי אודיו ווידאו של HTML5.

להכפיל את נתח השוק בתוך שנה

בנוסף, גרסה מלאה ושלמה של כרום למחשבי מק – שכרגע זמינה רק לבדיקה מוקדמת – תושק לפני סוף השנה, אמרה גוגל.

זה די מדהים שדפדפן כרום נמצא כבר בגרסה 3.0 עבור מחשבים אישיים (למערכת ווינדוז), בהתחשב בכך שהדפדפן יצא רק לפני כשנה – הגרסה הראשונה שלו שוחררה בחודש ספטמבר 2008. הפיתוח המהיר של כרום הוא עדות לכך שגוגל רואה את הדפדפן ככלי הכרחי להמשך עסקיה בעתיד וקידומם.

החברה קבעה כמה יעדים עבור הדפדפן: "אם ביום ההולדת שנתיים של דפדפן כרום לא נגיע לנתח שוק של לפחות חמישה אחוזים, אראה זאת כמאכזב בצורה יוצאת מהכלל. ואם בציון שלו שנים לדפדפן לא נגיע לנתח שוק של עשרה אחוזים, אראה זאת כמאכזב בצורה יוצאת מהכלל", אמר מנהל מחלקת ההנדסה של כרום, לינוס אפסון. עוד הוא הוסיף כי היעדים הפנימיים עליהם מדובר בחברה בלבד, אגרסיביים הרבה יותר מאשר להכפיל את נתח השוק מדי שנה.

בעתיד: תמיכה בפלאג-אינים ותוספות

עוד אמרה גוגל כי הגרסה הראשונה היציבה של דפדפן כרום למחשבי מקינטוש "תשוחרר עד סוף השנה"

כפי שכבר דווח, בקרוב דפדפן כרום יתמוך בהרחבות לדפדפן, עם פיצ'רים שיהפכו אותו דומה יותר ויותר לפיירפוקס של מוזילה, האלטרנטיבה הכי פופולרית לאינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט בשק הדפדפנים. עם זאת, תמיכה בתוספות ופלאג-אינים אינה נכללת בעדכון שיצא אתמול.

יש היגיון בכך שגוגל תשקיע כל כך הרבה אנרגיה בפיתוח וקידום הדפדפן שלה, בהתחשב בכך שחלק גדול מעסקיה של החברה שוקע עם הגידול באפליקציות רשת מבוססות-דפדפן. ספציפית, אפליקציות רשת שעושות שימוש בטכנולוגיות מתפתחות כמו HTML5, CSS3, סנכרון מידע בצורה לא מקוונת ו-Web Workers, שמעבירים משימות עיבוד מידע מורכבות לחומרה. כמובן, כרום עומד בשורה הראשונה של הפיתוחים הללו ומציע תמיכה לרוב הטכנולוגיות החדות שבדיוק יצאו.

כרום משתמש ב-WebKit, אותו מנוע דפדפן בקוד פתוח שמשמש גם לדפדפן ספארי של אפל, הדפדפן שלה שרץ על מערכות ההפעלה Windows, על Mac OS X ובאייפון ובאייפוד טאץ'.

קרדיט

הידיעה פורסמה במקור בבלוג WebMonkey, ותורגמה תחת אישור קריאייטיב קומונס ייחוס-שיתוף זהה, cc by sa