קרב אחרון בירושלים

מאבק עובדי ערוץ 10 על עתידו הגיע לישורת האחרונה: מאות מעובדי הערוץ, אתר nana10 ומשפחותיהם, הפגינו הבוקר מול משרד ראש הממשלה בניסיון אחרון למנוע את החשכת המסך ואובדן מקור פרנסתם

מאבק עובדי ערוץ 10 הגיע לישורת האחרונה. מאות מעובדי הערוץ ואתר nana10 קיימו הבוקר הפגנה רבת משתתפים שארגן מטה המאבק מול משרד ראש הממשלה בין הרחובות קפלן ובנק ישראל. עובדי הערוץ, משפחותיהם וכל מי שתומך במאבקם הגיעו בחולצות שחורות ומנסים, בפעם האחרונה, לחולל שינוי.

בין השאר קראו המפגינים קריאות נוסח "הבינו את המסר, אסור לסגור את עשר", "ביבי קח אחריות", עשר-עבודה" ועוד.

ההפגנה הגיעה לאחר סוף שבוע של משמרות מחאה מול משרדו וביתו של נתניהו. כבר ביום רביעי פנו עובדי הערוץ אל נתניהו במכתב רשמי עם דרישה להתערבותו המיידית. "אנו קוראים לך לצאת מעמדת הנייטרליות שלך ולנקוט עמדה" כתבו במכתב. "אנחנו פונים אליך כמוצא אחרון. שרי התקשורת והאוצר לא סופרים אותנו".

בקרב האחרון הוציא הערוץ את התותחים הכבדים שלו ובהפגנה נראתה נוכחות מאסיבית של טאלנטים ומפורסמים שנתנו את קולם למאבק לצד העובדים מהמחלקות השונות. מאגף החדשות התייצבו מגישי המהדורה המרכזית יעקב אילון ומיקי חיימוביץ' כמו גם מנחה "היום שהיה", גיא זהר, מנחי תכנית הבוקר חיים אתגר וטלי מורנו, רביב דרוקר, אשרת קוטלר, סיון כהן, נעמה איזנברוך, גיא לרר ועוד.

בין המגוייסים הנוספים לעניין ניתן היה למצוא גם את זוכי "הישרדות" נעמה קסרי ואריק אלפר, כמו גם פיינליסטית העונה האחרונה, מירית וקנין ונאור ציון, שתכניתו, "החברים של נאור" היא בין ההצלחות המרעננות של הערוץ בשנה האחרונה.

הסלבס באו לפרגן. צפו בדברי העידוד

"הושטנו לערוץ 10 גלגל הצלה - כעת עליהם להחליט"

בתוך כך, שר האוצר יובל שטייניץ התייחס היום למשא ומתן מול ערוץ 10 בפתח ישיבת הממשלה: "הושטנו לערוץ 10 גלגל הצלה - ממש ספינת הצלה שלמה. כעת על בעלי הערוץ להחליט האם הם מעוניינים להיאחז בגלגל שהושט להם ולהמשיך לקיים את הערוץ. אנו נכבד את החלטתם".

גורם בכיר בערוץ 10 אמר כי "חבל ששר התקשורת לא נמצא בארץ, חבל שהאוצר ממשיך לגלגל את האחריות ממנו והלאה. ראש הממשלה חייב להתערב בסופו של דבר. למרות שבעלי המניות התחייבו לשלם מאות מיליוני שקלים ולהמשיך להשקיע במסך, האוצר בוחר לסגור ערוץ תקשורת בשל סירוב לדחות תשלום לקופתו בסך של מיליוני שקלים בודדים.

"האוצר מנהל את זה כאילו מדובר במשא ומתן תקציבי, מתעלם מעמדתה של הרשות השנייה. לא מדובר על מחיקת חובות או תשלום של אגורה מהקופה הציבורית. ההשלכות של סגירת ערוץ 10 על המשק ועל אלפי עובדים לא מצדיקות את העמדה הזחוחה של האוצר".

כזכור, מחר צריכה להתכנס מועצת הרשות השנייה והיא עשוייה להכריז על מכרז חדש באופן מיידי.

סיקור מלא: נלחמים על הבית >>>