מיקי רוזנטל, קרן נויבך וסטלה קורין ליבר - זוכי פרס אומ"ץ לחשיפת שחיתות שלטונית

העיתונאים גיא מרוז ואיתמר לוין יקבלו פרסים על פעילותם התקשורתית למען נפגעי השואה

העיתונאים מיקי רוזנטל, קרן נויבך וסטלה קורין ליבר יעמדו במרכז טקס חלוקת פרסי אומ"ץ לשנת 2009, שיעמוד השנה בסימן המאבק בשחיתות השלטונית. רוזנטל יקבל את הפרס בזכות סרטו "שיטת השקשוקה" ובגין תחקיריו בערוץ 2 ו-10, נויבך, העובדת בקול ישראל והערוץ הראשון על תכניות החברה שלה "סדר יום", וקורין ליבר מ"גלובס" תקבל את פרס העיתונות החוקרת.

גם העיתונאי והסופר איתמר לוין, שעסק רבות בנושא גזילת רכושם של ניצולי השואה יקבל פרס בנושא זה, יחד עם גיא מרוז על התחקירים שעשה ברדיו ובטלויזיה למען השבת רכושם של הניצולים.

עוד בין מקבלי הפרסים בטקס שיערך בתחילת סמפטמבר: פרופ' מרדכי קרמניצר, סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, יקבל את אות המופת בזכות פעילותו הממושכת נגד השחיתות השלטונית, שר החינוך גדעון סער יקבל אות אומ"ץ בזכות פעילותו הציבורית התקינה ויושרתו האישית.

בתחום הפעילות הציבורית והמקצועית למען נפגעי השואה יקבלו פרסים גם חברת הכנסת לשעבר קולט אביטל ונח פלוג - יו"ר האיגוד המשותף של ניצולי השואה.

בתחום חשיפת השחיתויות ברשויות הציבוריות יקבלו פרסים דייוויד אידלמן - האיש שחשף מסמכים סודיים בפרשת חשבונת הבנק של אביגדור ליברמן, וז'קלין סוויסה, על פרשות המנהל הלא תקין שהתגלו בעיריית יהוד.