NMC United רכשה את הד ארצי

חברת המוזיקה הותיקה בישראל נרכשה על ידי NMC United, אחת ממתחרותיה המרכזיות, מה שעשוי לעורר מהפך בשוק המוזיקה הישראלית

חברת NMC United העוסקת בהפקת תכני מקור, בהפצה ומכירה של אלבומים בביצועם של אמנים מקומיים וכן בייבוא תוכן מוסיקלי מחו"ל, הודיעה הבוקר (שני) על רכישת חברת המוזיקה הד ארצי בסכום של 4 מיליון שקלים.

בהודעה לתקשורת מטעמה של פנינה אדרי, מנכ"ל אן-אמ-סי יונייטד נמסר ש"מדובר במהלך אסטרטגי מתבקש עקב המצב הקשה בו מצוייה תעשיית המוסיקה. הקנייה של חברת הד ארצי באה על מנת למנוע את סגירתה וסגירת חנויות טוואר רקורדס מהלך שהיה פוגע בכל ענף המוזיקה בישראל".

הד ארצי, אחת מהחברות המוזיקה הותיקות בישראל סבלה מהיחלשות במעמדה בשנים לאור העובדה שהחברה איבדה את זכויות ההפצה של חברות בינלאומיות, כך למשל – בשנת 2003 בחרה חברת האחים וורנר להפסיק את עבודה מול הד ארצי, ולפני כשנה נעשה מהלך דומה על ידי חברת חברת התקליטים BMG (בבעלות סוני) שעברה לעבוד עם אן-אמ-סי יונייטד, הבעלים החדשה של הד ארצי.

אין זו הרכישה היחידה שביצעה אן-אמ-סי יונייטד לקראת סוף השנה האזרחית - בתחילת השבוע אישר הממונה על ההגבלים העסקיים את עסקת הרכש בסכום של 6.8 מיליון שקלים של חברת בלוקבסטר, המחזיקה בבעלותה 20 ספריות וידאו הפזורות ברחבי הארץ וכן 208 וידאומטים.