"אנחנו בתקופה של חילוף משמרות"

כך אומר היום יובל בנאי על דודו, השחקן חיים בנאי שהלך אמש לעולמו בגיל בן 71. החברים והמשפחה סופדים

השחקן חיים בנאי הלך לעולמו הערב בגיל 71 לאחר שלקה בליבו. בנאי, הנמנה על בני משפחת האמנים המפורסמת, היה אחיהם של יעקב, יוסי, יצחק וגברי ודודם של אהוד, אורנה, יובל, מאיר ואביתר.

לצד תפקידיו בקולנוע ("קזבלן", "משפחת צנעני"), בטלוויזיה ("שבתות וחגים", "הפוך") ובתיאטרון, זכור בנאי גם כאלברט פירות המיתולוגי, דמות שכיכבה בתשדירי מועצת הפירות והירקות. כמו כן השתתף כדרך קבע בפסטיבל מספרי הסיפורים.

אחיינו, הזמר בועז בנאי אמר: "קודם כל זה מאוד מפתיע. זה נחת כרעם ביום בהיר. זה שוק גדול לחשוב על המשפחה בלי דוד חיים, זה באמת אחד האנשים המיוחדים שיש במשפחה הזאת. אדם מלא חיים וממש משונה לחשוב עליו ככה. כואב לי הלב עליו ועל הילדים שלו. זה עצוב ואני מקווה שכולם יחזיקו מעמד. יש לי כל מיני זיכרונות משותפים איתו. הוא היה היחיד שקרא לי בכינוי מיוחד. ממש עצוב לי כרגע."

אחיין אחר של חיים, הזמר יובל בנאי, סיפר על שיחתם האחרונה והמורשת שקיבל מדודו: "דיברתי איתו רק שלשום, היינו בקשר מצוין. דוד חיים היה איש טוב ומאוד מיוחד. תמיד היה הכי כיף להיות איתו. הוא היה מאוד מחובר למשפחה ולמה שאנחנו קוראים 'דור הבני דודים' שזה דור הצעירים. קשה להגיד ולספר סיפורים על מי שהיה עושה את זה הכי טוב מכולם, אבל אני חושב שבסופו של עניין לפחות אצלנו במשפחה, אנחנו נמצאים בתקופה שהיא סוג של חילוף משמרות, וגם אנחנו נמשיך להעביר את זה הלאה. קיבלנו מההורים ומהדודים משהו מאוד חזק – את הריחות, את המסורת של המשפחה, ודוד חיים היה חלק מאוד חשוב וגדול בדבר הזה. אני חושב שצריך להמשיך ולהעביר את זה הלאה"

יעקב מנדל, יו"ר אמ"י (אגודת אמני ישראל) ספד לחברו ועמיתו: "אני אתייחס לחיים האדם ולא האמן שאותו כולם מכירים. היו לנו המון מפגשים גם באמ"י וגם מחוץ לאגודה. חיים היה בנאדם חם, אוהב, מחייך ומלא הומור. תמיד היה מספר סיפור מעשיה ובדיחה, איש שתמיד רצית להיות לידו כי תמיד היה לו מצב רוח טוב. איבדנו עוד גיבור תרבות ואני באופן אישי הפסדתי עוד חבר."

"הזיכרון האחרון שלי ממנו היה כשנפגשנו במשרדי אמ"י לא מזמן, ושוב הוא סיפר סיפורי מעשיות ובדיחות וגם דיברנו על המקצוע, שהוא לא קל. השיחה באותו יום התפתחה לשיחת נפש חברית על המצב שהוא לא מזהיר ולפעמים קשה. אני אתגעגע אליו מאוד".

לפני כשנתיים נפטר אחיו הגדול יוסי בנאי אחרי מאבק במחלה קשה. בנאי הותיר אחריו אישה, אביגיל, וארבעה ילדים. טרם התקבלו פרטים על מועד הלווייתו.