החפוז של באלמר

מנכ"ל מיקרוסופט העולמית קפץ לישראל כדי להשתתף בפתיחת קמפוס המו"פ החדש של מיקרוסופט בישראל. צפו בבאלמר חוזה את ההתפתחות הבאה בתחום המחשוב ומסכם את מדיניות החברה באומרו: "אם יש לזה מקלדת - זה מעניין אותנו"

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר השיק היום את הקמפוס החדש של מרכז המחקר והפיתוח האסטרטגי של מיקרוסופט בישראל. ההשקה התקיימה במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, בכירי תעשיית ההיי-טק ועובדי מיקרוסופט בישראל.

(3:08 דק')
צילום ועריכה: יריב וינברג

פרס פתח את נאומו במשחק מילים, כשאמר ש"ישראל היא מדינה שיכולה לפתוח חלונות". בהמשך דבריו אמר הנשיא כי כיום כולנו דוברים את אותה השפה: אין זה משנה אם מדובר בקוריאנים, הודים או ישראלים – כולנו דוברים טכנולוגיה, ולו זה היה קורה לפני 10 שנים ייתכן שהסכסוך הישראלי-פלשתיני היה נפתר. לדבריו, אם עד כה האנושות עסקה בגילוי תוכן גיאוגרפי ופיזי (לדוגמה, גילוי אמריקה), הרי שכיום עברנו לגילוי תוכן טכנולוגי, ואם בעבר כיבוש אימפריות דרש צבאות רבים שיילחמו, הרי שכיום אפילו שני אנשים יכולים להקים אימפריה על ידי גילויים.

באלמר אף הוא בחר להתייחס בדבריו להתפתחות הטכנולוגיה, ואף צחק על תקרית הביצים בה היה מעורב כשאמר: "בעבר כשרצינו להשיג מידע, היה צורך לשלוח שאלות דרך הטלקס ולחכות זמן רב לתשובות. אבל בימינו אנו הכל מהיר יותר. אתמול, לדוגמה, התקשרתי למשפחה שלי והדבר הראשון שהם אמרו לי היה 'אה, בדיוק ראינו באינטרנט את המשוגע ההונגרי זורק עליך ביצים'".

גייטס והמחשב שמבין מה אומרים לו

ההתפתחות הטכנולוגית הנוכחית לא מספיקה לבאלמר, ששואף להגיע ליום בו מחשבים יבינו את הנאמר להם ויוכלו להגיב בהתאם: "בעתיד יהיו לנו מסכים בגודל ובעובי של נייר A4. הם יהיו גמישים ויוכלו להתקפל, יוכלו להתחבר לאינטרנט וגם נוכל לכתוב עליהם", פירט באלמר את חזונו, ונתן כדוגמה את ביל גייטס יו"ר מיקרוסופט שאמור לפרוש בסוף החודש (או "לעבוד במשרה חלקית מאד", כפי שבאלמר העדיף לכנות זאת בנימוס). "ואז, נניח שאצפה במשחק גולף, אני אגיד למחשב 'בואנ'ה, ביל, ראית איך הוא הכניס את הכדור?' והמחשב יבין לבד שאני מתכוון לביל גייטס, ויתקשר אליו כדי להראות לו את הקטע שצפיתי בו ולשאול אותו מה הוא חושב עליו. וביל יגיד לי 'בחייך, אתה לא רואה שאני עסוק?' אבל אז יזכיר שבעצם הוא רוצה לדעת באיזה כדור השתמשו במשחק הזה. אז אני אקח את השלט הרחוק ואצביע על הכדור, והמחשב יחפש לי מאיזה תוצרת הוא ואז ישאל 'אז אתה רוצה לקנות לביל 12 כאלה?' ואני אגיד שכן, והוא ישלח לו אותם במתנה".

(1:59 דק')

"אם יש לזה מקלדת – זה מעניין אותנו"

"תחום הפעילות שלנו לא כולל את כל המכשירים הסלולריים או את כל המחשבים הניידים שיוצאים לשוק. עמדת החברה ברורה: כל מסך עד 4.5 אינצ' אנחנו נשרת עם ווינדוז מובייל; במסכים שבין 4" לבין 8-10 אינצ' אנחנו לא מתעניינים; וכל מה שגדול יותר ויש לו מקלדת – טוב לנו ונשרת את השוק שלו. מיקרוסופט תמשיך לשווק את חלונות XP למחשבים ניידים קטנים כיוון שה-XP צורכת פחות זיכרון.

"ויסטה מוכרת יפה מאד ומצליחה בכל העולם. לאחרים נדמה שהיא נכשלה לחדור לשוק אבל אני לא מודאג. ויסטה היא מערכת הפעלה חדשה ובאופן טבעי, כשמשנים למשתמשים משהו קשה להם להתרגל למוצר החדש. מה שקצת חבל לי, הוא שהבנו שלמשתמשים אכפת יותר מתאימות ופחות מאבטחה".

"עוד לא הבנו איך לתרגם את ה-Zune לכסף"

משנשאל על הייבוא המתמהמה של האקס בוקס לארץ, השיב באלמר: "דווקא הבנו איך לעשות כסף מהאקס בוקס, והיא היתה אמורה להגיע לישראל. באותה תקופה היה מחסור גדול בקונסולות כך שההשקה שלה נדחתה כדי שנוכל למכור עוד קונסולות בשאר העולם. בכל מקרה, עכשיו אין מחסור כזה וזה לא תירוץ למה היא לא הגיעה לשור בישראל.

"את נגן ה-Zune, לעומת זאת, עוד לא הבנו איך לתרגם לכסף, ועד שלא נפצח איך עושים את זה לא נשיק אותו במדינות אחרות".