טוויטר או טוקר, למה זה טוב?

להתוודות על חטאים, לאבזר את שולחן העבודה ולהתכתב עם בוראט. 10 דברים שאפשר לעשות עם Twitter, שירות שהוא הרבה יותר ממיקרו-בלוג

>>> בואו להירשם לטוקר - שזה כמו טוויטר, רק עם תמיכה עברית מלאה

כשהבלוגר כריס פרילו ערך רשימה של עשרה דברים שהשירות עתיר הבאז טוויטר יכול לעשות, הוא חמד לצון וכתב: "לאזן את התקציב הלאומי, לאבחן אנתרקס, למצוא חיות מחמד שהלכו לאיבוד, לרפא סרטן ובחורה בשם דבי".

אז מה זה טוויטר, בעצם? הגרופיז של השירות הזה טוענים שהוא דרך חיים, דרך להתחבר לקהילה. וברצינות: טוויטר הוא כלי לכתיבת בלוג שכל פוסט בו מוגבל ל-140 תווים בלבד. הכותב מתבקש לענות על שאלה אחת ויחידה: "מה אתה עושה עכשיו", בכמה מילים בלבד, ואפשר גם להגיב על טוויטים (פוסטים). כמו בלוג, אבל יותר קטן.

אפשר גם להשתמש בו באמצעות משלוח SMS, פיצ'ר שהחל לפעול בארץ באמצעות ממשק הטוויטר העברי talker מבית nana10. בעלי מחשבי כף יד או סלולרים עם דפדפן יוכלו לתפעל אותו גם מחוץ לבית ולספר לעולם שהם עומדים כרגע בתור לבנק או באמצע ישיבה מרדימה בעבודה.

מה שיצר קהילה מגובשת סביב השירות הוא ה-API שלו, הממשק האחיד שהביא לא מעט מפתחים ליצור לו מגוון יישומים ושירותים סביבו. הנה כמה רעיונות לשימושים חביבים עבור טוויטר, שאולי יעזרו גם לכם להבין על מה כל המהומה.

הקליקו כאן כדי לעקוב אחר ערוץ המחשבים של nana10 בטוויטר

1. להתעדכן בחדשות

אן לכם כוח לקרוא כתבות שלמות? בעזרת טוויטר אפשר לעקוב אחרי אתרי חדשות. ל-BBC ול-CNN יש ערוצי טוויטר משלהם, הכוללים מבזקי חדשות קצרים. לרוב אתרי חדשות הטכנולוגיה, כמובן, כמו CNET, Techmeme וארסטכניקה - כבר יש ערוץ טוויטר שמתעדכן בקביעות.

מומלץ במיוחד: הערוץ של מגזין סמית' הסופר קולי, שחושב שלהשתמש בטוויטר כיום זה כמו לשמוע את REM לפני שהם התמסחרו. עוד אתרים פופולריים ומעניינים שמשתמשים בטוויטר אפשר למצוא ב-Twitterholic.com.

2. להתעדכן בבלוגים המשפיעים

טוויטר קיים כבר למעלה משנה, אבל בזכות הבלוגוספירה הוא המריא בחודשים האחרונים והפך לשיחת היום בבלוגים המשפיעים ביותר ברשת. ג'ייסון קוטקה מ-kottke.org מנהל חשבון פופולרי בטוויטר, ליאו לאפורט מ-twit.tv גם.

גם למנחה הטלוויזיה סטיבן קולבר יש חשבון טוויטר, וכך גם למתמודד לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית ג'ון אדוארדס, ואפילו לדארת' ויידר ולבוראט (פארודיות, כמובן). כדי לאתר עוד אנשים אפשר להשתמש במנוע החיפוש Twitterment.

3. תזכורן

מי מאיתנו לא שולח לעצמו תזכורות למייל, ואז מגלה שהן הולכות לאיבוד בין ספאם, מיילים מהעבודה וטריליארד רשימות דיוור? עם טוויטר אפשר לשלוח לעצמנו תזכורות. כל פוסט (או טוויט, כפי שמכנים אותם) נשמר לנצח בהיסטוריה של השירות, כך שאפשר להתעלם מההנחיה "מה אתה עושה עכשיו" ולשלוח לעצמך תזכורות לדברים שתעשה אחר כך.

4. להתחבר לכפר הגלובלי

מישל מטקסס בדיוק קמה וראתה גשם מבעד לחלון. אזמיר מטורקיה רב עם אחותו. ג'ים מקנדה מתקין את אופיס 2007 החדש. Twittervision, שירות שמאחד את טוויטר עם גוגל מפות, מספק הצצה למעשיהם של משתמשי טוויטר לפי מיקומם הגיאוגרפי, ומציג את הטוויט שלהם על המפה, בשניה בה הוא נכתב. הטוויטים מבליחים לרגע, וצריך להקליק עליהם מהר מאוד כדי לראות אותם.

5. לרכוש חברים חדשים

ב-RSS יש כאלו שקוראים אותך ולא תדע מזה לעולם. עם טוויטר אפשר להפוך את הקוראים האנונימיים לחברים - כלי בשם Prom Queen, שפותח על ידי דן מקוויני ואד הרמן, מאתר אותם ומציע להם חברות.

המטרה היא להגיע לרשימת המשתמשים הכי מקובלים עם הכי הרבה חברים, שהשיאן שלה, נכון להיום, הוא רוברט "סקובלייזר" סקובל, בלוגר משפיע ולשעבר בלוגר הבית של מיקרוסופט, עם 3,368 חברים רשומים.

6. להפוך את הבלוג לטוויטר

או לפחות לספק גירסת טוויטר שלו, עם 140 תווים לכל פוסט, בנוסף לבלוג המלא. שירות בשם TwitterFeed יתרגם עבורכם את הפוסטים בבלוג לחשבון הטוויטר אוטומטית, בלי הרבה עבודה.

רק צריך לפתוח קודם חשבון OpenID, מעין תעודת זהות גלובלית שחוסכת מכם את הרישום מחדש עם שם וסיסמה לשירותים רבים ברשת. אפשר להעביר לטוויטר יותר מבלוג אחד, ולאחד בין כמה בלוגים, פיצ'ר שמיועד לכותבים האובססיביים יותר.

8. לאבזר את הדסקטופ

למשתמשי מקינטוש יש את Twitterriffic ואת Twitterpost. הראשון הוא ווידג'ט לשולחן העבודה, שיושב ברקע ומעדכן אתכם במעלליהם של רשימת החברים שלכם. השני הוא תוכנה לכל דבר ל-Mac OSX, שממלאת אותן פונקציות וגם מאפשרת לשלוח טוויטים לחשבון שלכם.

מקומם של משתמשי חלונות לא נפקד: Twadget עושה את אותו הדבר, פחות או יותר, על חלונות ויסטה, רק שהפעם קוראים לזה גאדג'ט ולא ווידג'ט.

9. להתוודות על חטא

עד יום כיפור הבא, אפשר להתוודות על חטאים (קצרים בלבד - זכרו את מגבלת 140 התווים) באמצעות Confess 2.0, ולא חייבים לבקש מחילה כמו ב-i4giveu.com.

אבל אין מה לדאוג, המיני חטאים מועברים כולם ללא אבחנה לחשבון טוויטר ייחודי, ללא שמו של החוטא. אפשר לעלעל ברשימת הפשיעות והסטיות כאן. אחד החטאים המוצלחים הוא של גולש כלשהו שמודה שהוא מתוודה בטוויטר יותר מאשר בכנסיה.

10. להגיד שפתחת חשבון בטוויטר

שירותי ווב 2.0 יש כמו חול, אבל לכל מי שחושב את עצמו מבין בטכנולוגיה יש חשבון בטוויטר. רק כדי לספר שיש לכם, שווה לפתוח, ומדי פעם להודיע לכל העולם כולו שבדיוק עכשיו הורדתם מהחבל את הכביסה שהתייבשה. כי זו, בעצם, התכלית הראשונית של טוויטר. תהנו.

הקליקו כאן כדי לעקוב אחר ערוץ המחשבים של nana10 בטוויטר