חור באמצע הפרצוף

הן חמודות, כובשות, ועושות אותנו יפים יותר. גומות חן: הדפקט הכי מוצלח שגוף האדם הצליח להמציא

ויקטוריה בקהאם, אחת הנשים הכי מושמצות בבריטניה (מספר 13 ברשימת הבריטים השנואים ביותר ב-2005, אבל מי סופר), שונאת את גומות החן שלה. בגללן, היא טוענת, היא מעולם לא מחייכת. האישה שנשואה לאחד הגברים השווים באירופה, האישה שקנתה לבנה עגילים בשווי 42,000 דולר ליום הולדתו השישי, האישה הזו אינה מחייכת, כי היא שונאת את הגומות שלה. זה יכול לקרות, אבל יש סיבה שבשלה זה לא קורה לעתים קרובות יותר. יצירת גומות היא בקשה כירורגית פופולרית בקרב מנותחים פלסטיים, ולא בכדי: אנשים אוהבים אנשים שיש להם גומות, בייחוד אם הגומות הן בלחיים. הן מעניקות מראה צעיר יותר, חינני, מלא שמחת חיים. גומות בלחיים ובסנטר: מאיפה זה בא, לאן זה לפעמים נעלם, ולמה זה כדאי.

אחי, הפרצוף שלך עקום

גומות חן הן שקעים בעור, והן נוצרות על ידי שרירים קצרים יותר בחלקים מסוימים של הפנים, מאשר בחלקים אחרים. זו הסיבה שלתינוקות רבים יש גומות, אותן הם מצליחים לאבד בשלב מסוים, לאחר התארכות השרירים בפנים. לברי המזל שזכו בגומות יש בדרך כלל גומה בכל לחי, אם כי יש מקרים לא מעטים של גומה אחת בלבד. גומות חן מועברות בתורשה, ונקבעות על ידי גן בודד. בניגוד לצבע עיניים, למשל, הנקבע על ידי צירוף של ארבעה גנים שונים, כל מה שעליכם לעשות כדי לרשת גומות בלחיים הוא לקבל את הגן הדומיננטי היחיד הזה. אם לכם יש גומה, הרי שיש סיכוי לא רע שתעבירו אותה לצאצאים.

מפורסמים רבים מסתובבים בינינו עם גומות בלחיים, ביניהם ג'סיקה סימפסון המבריקה, קייטי הולמס הבלתי נלאית, והאחת והיחידה – נינט. לרן דנקר, הנקרא גם "ההורס", יש גומות שאין לנוכחי של נינט. מצד שני, לנוכחי של נינט גם יש את נינט.

תחת בסנטר

גומה בסנטר היא סיפור אחר לגמרי, מורכב מעט יותר מהחמידות המיוחסת לגומות בלחיים. הגומה בסנטר היא למעשה חריץ בעצם הלסת, ונוצרת כתוצאה מחיבור לא מושלם בין החצי הימני לחצי השמאלי של הלסת התחתונה. נהוג לייחס "אופי" לאנשים עם גומה סנטר, ולמפורסמים מוכשרים רבים יש אותה. בטהובן הסתובב עם גומה בסנטר, ועד שהוא החליט לגמור להסתובב, גם קורט קוביין. לסופרים קנוניים רבים היתה גומה בסנטר, כמו ת'ורו הבריטי, ווולטייר הצרפתי. לדן בראון, מחבר "קוד דה וינצ'י", יש גומה מודגשת בסנטרו, כמו גם לכריסטופר ריב, סופרמן ז"ל. לבן אפלק גומה בסנטר, בעוד אקסיתו מהבלוק, ג'יי לו, מתהדרת בגומות בלחיים. מייקל ג'קסון לא נולד עם זה, אבל באחד מ-120 הניתוחים שעבר, ביקש שייצרו לו גומה על הסנטר.

צור לך גומה

"אני אחד מהאנשים האלה ששונאים אותם רק בגלל הגנטיקה. זה פשוט נכון".
(בראד פיט, האיש והגומה, מתלונן)

בשנת 2004 פירסם המגזין "פיפל" ידיעה על צעיר בן 20 ששילם 8,500 דולר על ניתוח אף ויצירת גומה בסנטר, על מנת שייראה כמו ג'ון טרבולטה. השנה פרסם עיתון בשנחאי את סיפורה של אם שגררה את בתה בת ה-3 לרופא פלסטי, כדי שזה ייצור לה גומה בכל לחי, "על מנת שתגדל להיות דוגמנית". ניתוח ליצירת גומות בלחיים הוא נפוץ, ונחשב לפשוט יחסית. בכדי ליצור גומת חן, כל שעליכם לעשות הוא לחבר בין העור לשריר הלחי בצורה כזו שכשהשריר נמתח, הוא ימשוך את העור ליצירת גומה. אם מסיבה מסוימת אתם לא מצליחים לעשות את זה לבד, שלמו בסביבות ה-500 דולר, השקיעו חצי שעה מזמנכם, ומישהו כבר ידאג שתצאו עם חיוך חדש.

בסקר שארכה האקדמיה האמריקאית לניתוחים פלסטיים, גילו הסוקרים כי מרבית הגברים האמריקאיים היו שמחים להראות כמו ניק לאשיי, מתיו מקונהיי או בראד פיט. למרות שמשתתפי הסקר לא הזכירו את הגומות כסיבה לבחירות האלו, הרי שלכל הגברים המאושרים יש גומות ברמה שלא היתה מביישת אף מגרש גולף בקיסריה. מקרי? לא בטוח.