תותים עם שמנת: איך זה נשמע כשקרן פלס חוברת לחנן בן ארי?

נתן גושן עם אלבום מחאתי, איתי לוי מדשדש במקום ומאור אדרי בשיתוף פעולה לא מוצלח. חדשות המוזיקה הישראלית

קרן פלס
קרן פלס | צילום: חשבון האינסטגרם של קרן פלס
דודו
דודו | צילום: שוקה כהן

גושן

השבוע נפתח עם מתנה מנתן גושן למעריציו: אלבום חדש ורביעי במספר הנושא את שם גילו הנוכחי - "30" ומונה 10 פזמונים מקוריים פרי עטו. האלבום הוא אלבום "נתן גושני" טיפוסי עם הטאץ' הסנטימנטלי (והמלנכולי קמעה) העמוק המשלב מלודיה נהדרת עם טקסטים בוגרים ורציניים העוסקים במרביתם ביחסים שבינו לבינה.

 

באלבום הנוכחי גושן נשמע מחאתי מאי פעם, בייחוד בשירים כמו "דור הסתלבט" (המעביר ביקורת אספקלרית על הריאליזם העכשווי המסחרר) ו"ישנים" (המדבר על קשיי המחייה בעיר הגדולה) ובמקביל רגיש, שברירי, חשוף ועדין.

האלבום, במרביתו בלדות אך במקצתו השפעות רוק ואוריינטליות רכה, ממשיך להוכיח כי גושן הוא אחד היוצרים המצוינים והמוכשרים בעת האחרונה, כזה שלא מתפתה להתחקות אחר טרנדים חולפים אלא ללכת עם האמת שלו בדרך שלו.

 

itai

בניגוד לנתן גושן, מי שאכזב אותי מאד השבוע היה איתי לוי שבזמן האחרון אני מוצא עצמי מתקשה להאזין לשיריו הנשמעים חיקוי של זמרים אחרים, נטולי מקוריות וייחודיות וממיטים אימת קלס על הזמר שאינו מצליח לממש את הפוטנציאל העצום הגלום בו.

 

השבוע הוציא לוי את שירו "פרח בשממה", רגאטון פופ עם נגיעות קלות של ניחוח ים תיכוני תפל, אנמי וחסר תוכלת הנשמע כחיקוי פתטי של משה פרץ או פאר טסי ואינו הולם כלל וכלל את מידותיו של לוי. מה שקסם לי בלוי, שעל קולו המיוחד והמצוין אין עוררין וכן גם על כישרונו הרב, זו העובדה שהוא ידע לבחור שירים בקפידה ולהתאים עצמו אליהם, מבלי "לחטוא" בהתמסחרות משוועת ונטולת טעם המורידה אותו בכמה רמות מהמקום אליו הגיע בזעת אפיו. לאחר האזנה לשיר זה כנראה שלוי איבד את טעמו המוסיקלי ואת חושיו הקודמים והלך "לרעות אחר העדר" כשבדרך הוא מדשדש במקום.

בקרוב מאד לוי יופיע בקיסריה (שבימינו הפכה להיכל חלטורות הכסף של הזמרים הים תיכוניים מבלי לשקף מעמד או לשמש מדד להצלחה) וחוששני שמה שהקהל הולך לקבל בהופעה זה "איתי לוי שר חברים": איתי לוי שר משה פרץ, איתי לוי שר אייל גולן ואיתי לוי שר פאר טסי. מי שלא יהיה נוכח בהופעה יהיה איתי לוי עצמו שיעדיף, כנראה, לשבת בבית ולשים כישרונו על קרן הצבי. מאכזב מאד.

 

אל תחשבו שאיתי לוי לבד במערכה, גם מצבו של מאור אדרי בקנטים עם הסינגל החדש והמשותף שלו עם טליסמאן - "שלוק מקצב", מיזוג חרוש יתר על המידה של היפ הופ עם מקצב ים תיכוני חסר עניין המפיל את המאזין אל תהום חסר תחתית לזרועות השעמום הכולל פזמון חלש ונטול אנרגיות מצידו של אדרי (שבשנתיים האחרונות אינו מצליח להתרומם אלא מדשדש במקום וניזון מהצלחת העבר) וביטים די בינוניים של טליסמאן שבחר לצאת מהנוסחה המצליחה שלו ולהסתפק בשיר סתמי וחסר סיכוי. ככה לא יוצרים להיט. ותרו על ההאזנה.

 

מי שכן הבריק והשכיל לצייר את המציאות הנוכחית של דור ה-Y הוא חנן בן ארי בשירו "ויקיפדיה" (אותו יצר יחד עם קרן פלס), שיר מחאה נגד החברה העטה אחר רייטינג, שנאת חינם, פרסום וסטריאוטיפים מיוחדים. שיר נשמה אמיתי וכל מילה נוספת מיותרת.

 

במה

במה חדשה: נרקיס - "אל תעזוב"


נרקיס היא יוצרת וזמרת הגומעת משעוליה הראשונים בתעשיית המוסיקה ושחררה השבוע סינגל בכורה מאלבום בכורה העתיד לראות אור בחודשים הקרובים: "אל תעזוב", בלוז פיוטי אותו כתבה והלחינה בעצמה עם קול עוצמתי ומצוין שאינו משאיר את המאזין אדיש.