הפוסט בפייסבוק שגרם לתיאטרון הקאמרי להרים מופע מיוחד

דודי פטימר, חוקר המוזיקה ויוזם פרוייקט ה"דודיפדיה", יכול לטפוח לעצמו על השכם: אחרי שהעלה לתודעה את הסיפור העצוב של המלחין שייקה פייקוב, תיאטרון הקאמרי מרים את הכפפה עם אירוע מרגש

דודי פטימר ושייקה פייקוב
דודי פטימר ושייקה פייקוב | צילום: פרטי

בעד נגד

חוקר המוזיקה הצעיר, דודי פטימר יכול לרשום לעצמו שני נצחונות השבוע: הראשון- זכיה בפרס איש השנה המשפיע והמבטיח במוסיקה הישראלית לשנת 2017 על פי המגזין הבינלאומי "פורבס". זו השנה השנייה ברציפות שהמגזין מפרסם את רשימת Forbes Under 30 הישראלית בה 60 צעירים פורצי דרך ומובילים, כל אחד בתחומו, אשר יעצבו את העתיד של כולנו. 30 מהם מגיעים מעולמות המדע, הטכנולוגיה והייזמות, ו-30 נוספים ממגוון תחומים אחרים - משפט ומממשל, תרבות וספורט, תקשורת ומדיה ויזמות חברתית.

 

השני - לאחר שפטימר הציף לתודעה את סיפורו הבלתי נתפס של המלחין שייקה פייקוב, שהוזנח בגיל 80 על ידי התרבות הישראלית - תיאטרון הקאמרי החליט להרים את הכפפה באופן מרגש ביותר. למי שלא מכיר שייקה פייקוב יצר כמה מהקלאסיקות הגדולות בישראל, בהן: "ארץ ארץ ארץ", "עוד יהיה טוב בארץ ישראל", "שישו ושמחו", "אמא מדוע", "אותך", "דרך המלך", "אני ואתה" ועוד רבים, טובים, מוכרים ומוצלחים. יום אחד, פטימר שניסה להבין מדוע שירייו האלמותיים אינם מנוגנים ברדיו, משמע משדרני רדיו ישראלים שונים כי הם בכלל חושבים שפייקוב כבר מת. הוא מחליט לנסוע אל ביתו של שייקה פייקוב לבקר את האיש המוכשר, לארח חברה ובעיקר - לשמוע ממנו את סיפורו. בביקורו גילה פטימר כי הסיבה שפייקוב "נעלם" מהשטח היא בשל מצבו הבריאותי הלא פשוט שאינו מאפשר לו להלחין או לנגן יותר.

 

כעת, לאחר שסיפורו של פייקוב הוצף על ידי פטימר ברשתות החברתיות ובתוכנית "הצינור" - מנכ"ל הקאמרי החליט להרים את הכפפה, "בעקבות הכתבה על מצבו של המלחין החלטנו בקאמרי להקדיש סדרה שלמה לשלושה מלחינים ישראלים שנוגעים בסביבות גיל ה-80", אומר נעם סמל, "מלחינים שהטביעו את חותמם על המוזיקה והתרבות הישראלית, הראשון יהיה מוני אמריליו, השני אפי נצר והשלישי שייקה פייקוב".

 

פטימר, שהחל דרכו כמאמן כושר שבין משמרת למשמרת נהג לפגוש את אושיות התרבות הגדולות בישראל (חלקן לא איתנו עוד) ולתעד את ההיסטוריה של המוסיקה הישראלית מחדש בצורה המקיפה והאפקטיבית ביותר ללא גיבוי כלכלי חיצוני ואחראי כעיתונאי וחוקר מוסיקה לכמה מהאירועים המסוקרים ביותר בשנה האחרונה, ביניהם: הראיון האחרון שקיים עם גבי שושן ז"ל שבוע לפני התאבדותו, הראיון האחרון עם זמרת הילדים הראשונה מרים אביגל ז"ל שדודי הביא לתודעה, מצוקתו הכלכלית של המפיק האלמותי סולו יורמן, מצוקתו של ליאור ייני והמלחין שייקה פייקוב.

 

כיום, פרויקט "דודיפדיה", שהחל כבלוג קטן, מונה 20 אלף מרואיינים שתיעד פטימר ב-5 השנים האחרונות, 1,800 ביוגרפיות מקוונות ועשרות אלפי הקלטות גנוזות ונדירות שלא ראו אור מעולם ואינן נמצאות בארכיון המדינה.

 

 

דודי פטימר
דודי פטימר | צילום: צילום פרטי