לפיד ואלעזר שטרן: נצטרף לזיו שילון בכיכר. רחלי פרנקל: "חיינו תלויים באחדות"

הפוסט של סרן במיל' זיו שילון, שהביע דאגה מהקרע בעם וקרא לכולם להגיע לכיכר רבין, עשוי להביא לעצרת. אמו של הנער החטוף: "גם מי שלא מסכים איתי הוא אח שלי"

רחלי פרנקל, אמו של הנער נפתלי שנרצח
רחלי פרנקל, אמו של הנער נפתלי שנרצח | צילום: חדשות 10

לאחר פוסט ויראלי מאוד שהעלה ובו הביע דאגה מהמצב בעם, מתכוון סרן במיל' זיו שילון, שכמעט איבד את חייו על גבול רצועת עזה, להגיע לכיכר רבין בשבת בערב להפגנה בעד האחדות - שעשויה להתפתח למימדים לא צפויים.

 

מסר הצורך באחדות מהדהד אצל רבים, מכל קצוות הקשת הפוליטית. יאיר לפיד ואלעזר שטרן כבר הצהירו כי יגיעו לכיכר, וגם ארגון גשר ופרס ירושלים לאחדות ישראל מתכוונים להפגין נוכחות, כולל רחלי פרנקל, אמו של הנער החטוף נפתלי ז"ל, שנרצח בידי פלסטינים לפני שנתיים וחצי.

 

"דווקא כשהמחלוקת כל כך עמוקה, הרגשות כל כך עזים, כולנו כל כך צודקים, זה הזמן להראות שאפשר להתווכח מכל הלב, ובכבוד. שגם מי שלא מסכים איתי בכלום הוא עדיין אח שלי. הצטרפו לקריאה של זיו שילון להגיע במוצאי שבת, החיים שלנו, החיים שלנו, הצבא האחד שיש לנו, תלויים בזה שנצליח בזה, שנהיה ביחד".

 

בין היתר, כתב שילון בפוסט שהעלה: "אני יושב מול מסך הטלפון היום ופשוט קורא בניסיון לאתר שביב תקווה ופשוט לא מצאתי. אבי בן ה-70 ישב לצידי בסלון ואמר 'שנאה כזאת לא ראיתי בחיים שלי במדינה', בפשטות הכל-כך אופיינית לו. ואז זה הכה בי הכאב הזה בחזה, הלכתי לחדר ופשוט התחילו לזלוג לי דמעות.

"כן אני, שלא בכיתי ברגעים קשים שאיני מאחל לאיש, ישבתי היום ופשוט וביכיתי, לבד עם עצמי, דמעות מאופקות אך מלאות כאב כפי שלימדו אותי לבכות בצבא על אחים לנשק שאבדו לי, בכיתי על עם ישראל שקורע את עצמו לרסיסים בשנאה חסרת תקדים. בכיתי על הידיים שהשארתי בעזה ושאלתי את עצמי אולי בפעם הראשונה בחיי, האם היה שווה להילחם על עם ששונא את עצמו? מה קרה לנו, עם ישראל?".