אל תפספסו: דואט קולינרי בין קלארו לנוף עתאמנה איסמעיל

שיתוף פעולה טעים ומסקרן נפתח השבוע במסעדת קלארו בתל-אביב: נוף עתמאנה איסמעיל, זוכת מאסטר-שף, והשף שמואלי השיקו תפריט חדש המשלב את המטבחים של השניים. בתפריט: בשר טלה מתובל, יוגורט עדין, בצקים נימוחים ונוכחות בולטת של זעתר טרי

נוף עתאמנה איסמעיל אלדד שמואלי רן שמואלי
נוף עתאמנה איסמעיל אלדד שמואלי רן שמואלי | צילום: בועז לביא

תמונה

הקדמה

מסעדת קלארו של השף רן שמואלי נפתחה לפני שנה במתחם שרונה בתל-אביב והייתה לראשונה בארץ שנשאה את הדגל Farm To Table (בתרגום חופשי: מהחווה לשולחן) - קונספט קולינרי שנהוג מזה שנים בארה"ב ואירופה. מאחורי המונח המרשים עומדת גישה לפיה המסעדה עובדת אך ורק עם חומרי גלם עונתיים מתוצרת מקומית (ומשובחת) בלבד. התפריט מורכב בעיקר ממנות עם ירקות, פירות, דגים ובשר שגודלו בארץ ולא יובאו מחו"ל.

 

במקביל להתעוררת הטרנד שמעודד חקלאות ישראלית, התעורר גם המטבח הערבי גלילי ועימו מסעדות כמו מגדלנה, עלה גפן, אלמרסא ועוד. לא רק המסעדות "התעוררו לחיים" אלא גם סדנאות הבישול, המתכונים ברשתות החברתיות וספרי בישול בנושא. אחת מהנשים שהביאו את המטבח הערבי-גלילי למרכז המיינסטרים הישראלי הייתה נוף עתאמנה איסמעיל, זוכת העונה הרביעית של הריאלטי מאסטר-שף, שגרמה לאלפי ישראלים לרייר מול המסך עם מתכונים ערביים כמו מנדי (תבשיל עוף ואורז מעושן), עוגת פילו במילוי עוף, מקלובה פרגית וחצילים, תבשיל בשר עם חומוס ותרד ועוד.

 

סלט פאטוש
סלט פאטוש | צילום: בועז לביא

ת'כלס מה יהיה

בין התאריכים 23/6-23/7 יתקיים בקלארו חודש בסימן Kfar To Table (מהכפר לשולחן) שילוב בין העולמות של שמואלי ועתמנה איסמעיל. שמואלי נוסף שהצטרף למשפחת קלארו לאחרונה הוא אלדד שמואלי, השף בפועל של קלארו (אין קשר משפחתי לרן), שלקח חלק משמעותי בבניית התפריט שמבוסס כולו - איך לא - על תוצרת מקומית וטריה של מגדלים ויצרנים קטנים מכפרים בצפון הארץ.

 

בין המנות: מנטי - כיסוני בצק דקים ממולאים בבשר טלה עם בצל מטוגן בתיבול ציפורן, מוסקט וזעתר עם סלסלת עגבניות, עלי נענע ונגיעות של יוגורט (76 ש"ח), שרימפס מלוחייה - שרימפס במחבת עם עלי מלוחייה מוקפצים ו"צ'יפס מלוחייה" עם שום, פלפל, פילטים של עגבניה ושמנת חמוצה (138 ש"ח), מסיחא'ן - לאפה בתנור עם עוף קונפי בשמן זית, הל, קינמון ואניס יחד עם לאבנה עיזים (106 ש"ח) ועוד.

 

מנטי
מנטי | צילום: בועז לביא

ציטוטים

"עברנו מסע מרתק שהחל בחיפוש אחר חומרי גלם והמשיך בבניית התפריט המשותף עם נוף" מספר השף רן שמואלי "חומרי הגלם הייחודים מדברים בעד עצמם בכל מנה ומנה". נוף עתאמנה איסמעיל מוסיפה: "המטבח הערבי העכשווי פחות מוכר לקהל הרחב. יחד עם רן יצרנו משהו שהוא מעבר לעוד תפריט סטנדרטי. הצלחנו לגבש מנות עמוקות ברבדים, שכל אחת מהן היא סיפור בפני עצמה".

 

שרימפס מלוחייה
שרימפס מלוחייה | צילום: בועז לביא

הפניות

מסעדת קלארו

רב אלוף דוד אלעזר 30, תל אביב יפו

טלפון: 03-601-7777