איפה היא היום: הראלה בר ההבטחה של האייטיז

היא פרצה עם הלהיט "טנגו אחרון" אבל אז החליטה לעזוב הכל. מה קרה להראלה בר?

הראלה בר למדור איפה הם היום?
הראלה בר למדור איפה הם היום? | צילום: פרטי

"צעד קדימה, שניים אחורה, סקובידו" - מי לא פיזם את השורה הזו אז בשנות ה-80, כ"להיט בראש" שידרו את הלהיט הזה בלי הפסקה ובזכותם נחשפנו לאחת הזמרות הבולטות בשנות ה-80 , הן מבחינת קול, לוק סקסי ואישיות הייתה הראלה בר , שהוציאה בשנת 1984 את תקליט  הבכורה שלה - "קטיפה", שעבור רבים הקדים את זמנו,  אבל בעיני  הקהל הפך אותה לכוכבת במלוא מובן המילה.

 

טבילת האש הראשונה של בר בתעשיית המוסיקה והבידור הייתה השתתפותה במחזמר "אברהם אחד" (1982) לצידם של אריק סיני, ריקי גל וכו' , שם ביצעה בסולו את השיר "הלילה הזה, אברהם".

 

באותה תקופה , חברת התקליטים CBS (לימים NMC)  שראתה את הפוטנציאל הגלום בה, החתימה אותה, והיא בחרה לעבוד עם  המוסיקאי והמעבד המוערך אבנר קנר, שחיפש תמיד אחר אתגרים ונסיונות מוסיקליים חדשניים ומורכבים, והתעסק באותו זמן בנגיעות אמריקאיות פאנקיות שתאמו לטעמה המוסיקלי והיו חלק משמעותי מאלבום הבכורה שלה.

 

האלבום , "קטיפה" , על אף הציפיות הגבוהות ועל אף איכות השירים , לא זכה להצלחה המיוחלת, אולם למרות זאת, האלבום הנחיל מספר שירים בולטים שבמרוצת השנים הפכו מוערכים יותר: "רק באגדות", "שעת הזאבים", "בית מכושף" וכו'. במקביל לעבודה על אלבום הבכורה שלה, עשתה הראלה תואר ראשון במוסיקה.

 

בשנת 1986 הוציאה הראלה את אלבומה השני - "קשה בלילה" . האלבום, אותו עיבד והפיק מוסיקלית מיקי גבריאלוב , בדומה לקודמו, מיהר ליפול ל"תהום הנשייה התקשורתי" ,  על אף שכלל כמה להיטים : "טנגו אחרון" , "יושבת על מזוודה", "סיפור מן הלילה", "על מי את חולמת עכשיו נעמי" ועוד.

 

לאחר אלבום זה, החליטה הראלה, אז עוד בשנות ה-20 לחייה, לפרוש מעולם המוסיקה ולפנות לנתיב אחר. הסיבה לכך: הראלה מאסה בחיי הזוהר, בעתיד הלא בטוח של האמנים וקשיי הפרנסה בכך, ב"לככב" במדורי רכילות, ב"למכור נשמתה למען קריירה זוהרת", בקשיים לנהל חיי משפחה יציבים ומאושרים בחרדה לפני הופעות, במתחים והחיבור ה"המזוייף" לתעשיית המוסיקה ומעל הכל : היא לא הרגישה נאמנה לעצמה לו הייתה ממשיכה בקריירה שלה, על אף שנחשבה להבטחה גדולה באותן שנים.

 

בימים אלה הראלה עוסקת בשיווק , וכפי שהיא מגדירה את זה: "מיתוג עיסקי לחברות קטנות, בינוניות, תאגידים ולרשתות מלונאיות בחברת ״הפקולור״ . ויודעים מה ? היא מאושרת מאוד מזה.

 

 

 

הראלה בר למדור איפה הם היום?
הראלה בר למדור איפה הם היום? | צילום: אבי גנור

החמישייה - חמשת המומלצים  השבוע

 

אורי שכיב - "אף פעם"

מילים: דולב רם, לחן: פן חזות

 

סינגל חדש, מתקתק ונוגע ללב לזמר הצעיר אורי שכיב, מתוך אלבום בכורה שבדרך.  על העיבוד אחראים פן חזות ונדב ביטון (שאחראי גם על ההפקה המוסיקלית) .

 

שירי אלקבץ - "האישה הטובה"

מילים ולחן: שירי אלקבץ

 

סינגל ראשון מאלבום בכורה עתידי לשירי אלקבץ - שיר הומוריסטי, קצבי, קליט המשלב קאנטרי, רוקבילי בניחוח בלוזי מגניב ומסקרן בהפקה מוסיקלית   של יוסי מור.

 

שרי אלפי - "הרגע הזה"

מילים: שרי אלפי, לחן:שרי אלפי ורואי סלע

 

סינגל רביעי מתוך אלבומה של היוצרת והזמרת שרי אלפי - "ימים חמים" .  מדובר בשיר מאוד ייחודי ונעים לאוזן המשלב מוסיקה אלקטרונית יחד עם מוסיקה אתנית עיראקית  (או כפי שאלפי מכנה "אלקטרו-חפלה") - משהו חדש ומרענן במוסיקה הישראלית. על העיבוד וההפקה המוסיקלית אמון רואי סלע.

 

אלי לוזון - "בחיבאק"

מילים ולחן: אלי לוזון

סינגל חפלה חדש לאלי לוזון מתוך אלבומו "דרך חדשה" - השיר, קצבי ושמח ,מחזיר אותנו לגל מוסיקת החפלה הטורקית ששטפה את הארץ בשנות ה-90 ושלוזון היה ממייצגיו הבולטים . על העיבוד אחראי דוד ביתן.

 

 

TripL- Only One Moment Ft.Chen Aharoni

 

ההרכב הבינלאומי TripL (ליאור ברוש, מורן לוי ועומרי כהן), זוכה פרס "האמן הטוב ביותר" לשנת 2014 בטקס הMTV EMA  חוברים לזמר הנשמה הנהדר חן אהרוני לשיר דאנס קצבי, מקפיץ , מושקע ואנרגטי . קולו של אהרוני משתלב כמו כפפה להרכב והשיר , שכתבו, הלחינו ועיבדו חברי טריפל , מתוך EP חדש של אהרוני שצפוי לצאת בקרוב.