"הקרב על המילקי": מתן חודורוב בסדרת כתבות חדשה על ברלין

שנה בדיוק לאחר שידורה של סדרת הכתבות "היורדים החדשים", שחשפה את ממדיה ההולכים וגדלים של תופעת "ההגירה הכלכלית" מישראל לאירופה ולארה"ב ובעקבות "מחאת המילקי שהתפשטה בימים האחרונים ברשת, יצא מתן חודורוב לברלין, לבחון את הטענות של המצדדים בהגירה הכלכלית והמתנגדים לה

מילקי ישראלי מול "דמוי מילקי" בברלין
מילקי ישראלי מול "דמוי מילקי" בברלין | צילום: חדשות10

החל מהערב, 12 באוקטובר 2014, תשודר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 10 הסדרה "הקרב על המילקי", במסגרתה יבקר חודורוב בין היתר בסניף הסופרמרקט בברלין, שבו החלה סערת המילקי, ישוחח עם נציגי החברה המייצרת את "המילקי הגרמני" (שמחירו פחות משקל אחד), ישוחח עם כלכלנים גרמניים ועם פרשני כלכלה מברלין אודות יוקר המחייה בגרמניה ביחס לזה שבישראל וישוב ויפגוש משפחות, זוגות וישראלים בודדים, שהיגרו לגרמניה והיו חלק מארבעת פרקי הסדרה "היורדים החדשים" אשתקד.

חודורוב יבדוק בין היתר כיצד מתייחסים המהגרים הישראלים הוותיקים ל"מחאת המילקי" הטרייה, ייבחן האם מספרם גדל במהלך השנה החולפת, והאם המבנה הקהילתי-ישראלי, שאותו ביקשו להעמיד בברלין, אכן התחזק? בסדרה יביא חודורוב גם את הקולות המותחים ביקורת על גל "ההגירה הכלכלית", קל וחומר לגרמניה, ויתעכב על הביקורת אודות הצעירים, שמבקשים להסתכל על הבעיה רק במבט כלכלי ובהיעדר הסתכלות תרבותית-היסטורית-יהודית.

חודורוב יבקש בשלושת פרקי הסדרה לבחון מה השתנה בשלוש השנים האחרונות, מאז גל המחאה החברתית וכינוסה של ועדת טרכטנברג, ובייחוד מה התחדש בשנה האחרונה מאז עלתה לסדר היום בעיית "היורדים החדשים" - כיצד פעלו בעניין ראש הממשלה, שר האוצר, המשרדים הרלבנטיים, ואילו שינויים חקיקה הובילה הכנסת כדי להתמודד עם בעיית יוקר המחייה בישראל? בסדרה יוצגו סקרים חדשים שיבחנו את עמדות הציבור באשר ליוקר המחייה ו"מחאת המילקי".