חדשות הסלולר: להתראות, מוטו

גוגל מוכרת את מוטורולה במחיר הפסד פחות משנתיים לאחר שרכשה אותה, פייסבוק משיקה אפליקציית מגזין מוצלחת וכל מה שקרה השבוע בעולם הסלולר

Moto X
Moto X | צילום: יחצ

פחות משנתיים עברו מאז רכשה גוגל את מוטורולה בקול תרועה רמה, וכבר מוכרת אותה במחיר הפסד. גוגל, שרכשה את החברה שהמציאה את הסלולרי במחיר מופקע של 12.5 מליארד דולר, מוכרת את החברה האמריקאית בתוך פחות משנתיים במחיר של 2.91 מליארד דולרים לחברה הסינית לנובו.

 

ההרפתקאה של גוגל לא היתה ברורה מלכתחילה, כיוון שענקית החיפוש נזהרה לא להפוך למיקרוסופט שנואת נפשה, ולערבב תוכנה וחומרה ביחד. בנוסף, אנדרואיד, מערכת ההפעלה הפופלארית בעולם, כבר שלטה בשוק ללא עוררין באותה תקופה בזכות יצרניות הסלולר כגון סמסונג, htc וכל השאר. על כן, רכישת חברת אנדרואיד נוספת נראתה לא הגיונית ובעיקר מטופשת, עקב החשש של שאר החברות מהפיכת אנדרואיד למערכת ההפעלה של מוטורולה.

 

למעשה, הסיבה העיקרית שגוגל רכשה את מוטורולה הייתה הנדוניה שהגיעה איתה, והיא חבילת הפטנטים הגדולה שהספיקה מוטורולה לאגור. באותה תקופה, סמסונג ושאר יצרניות סמארטפוני אנדרואיד הותקפו חזיתית, בעיקר על-ידי אפל, בקרב פטנטים אכזרי ומתיש, שבו ידה של אנדרואיד הצעירה היתה על התחתונה.

 

גוגל חששה שיצרניות האנדרואיד יתייאשו מהקרבות ויבחרו מערכות הפעלה מוגנות יותר כגון wp של מיקרוסופט, או מערכות הפעלה פתוחות, והחליטה לגייס את כל כוחה ועושרה לקרב ולרכוש פטנטים בסכום אדיר. בשנתיים האחרונות ענקית החיפוש והפרסום ניסתה גם להחיות את מוטורולה על-ידי מוטו x ומוטו g, סמארטפונים מוצלחים יש לומר, אך כאלו שלא זכו לאהבת הקהל. על-פניו נראה שלנובו הסינית עושה את עסקת חייה ומקבלת חברת סלולר במחיר עלות. למרות זאת, כידוע, אין מתנות חינם - והמחיר הנמוך מותיר בידי גוגל את הפטנטים הרבים של מוטורולה ואת הפרויקטים המתקדמים כגון פרויקט ara, פרויקט סלולרי בהרכבה.

 

לנובו, מקום חמישי בעולם הסמארטפונים עדיין לא מוכרת לקהל האירופאי והאמריקאי, אך נראה שמוטורולה תאפשר לה דריסת רגל חשובה. בנוסף, נראה שמעבר למחיר הנמוך שגוגל הציעה ללנובו, החברה האמריקאית פיתתה את החברה הסינית בממתק נוסף והוא ייצור מכשיר הנקסוס הבא, שיאפשר ללנובו דריסת רגל בארצות הברית. השאלה המעניינת היא האם מוטורולה האגדתית תשרוד או שתיטמע לחלוטין בלנובו, ושמה של אחת מפורצות הדרך בתחום הסלולר ייעלם כליל.  

מכשיר ה-ARA של מוטורולה, קונספט
מכשיר ה-ARA של מוטורולה, קונספט | צילום: יחצ

אנשים מגולגלים בתוך נייר עיתון

פייסבוק, האתר שבו אנחנו מבלים את רוב זמננו, אמור להיעלם בשנים הקרובות - או כך לפחות טוען מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד. כדי למנוע את התרחיש הזה, פייסבוק מנסה להמציא עוד ועוד אפליקציות לסלולר, שיגרמו לנו ובעיקר לצעירים שבינינו (שמעדיפים רשתות חברתיות שבהן ההורים לא נמצאים) להישאר בפייסבוק.

 

אחרי אין ספור שמועות, אפליקציית פייפר של פייסבוק הפכה השבוע לאמיתית, והיא כבר זמינה להורדה. מדובר בניסיון אמיץ של פייסבוק לשנות את הדרך שבו אנחנו חווים את הרשת החברתית בסלולר. פייסבוק כבר קיימת 10 שנים, ולמרות שכמעט כל חצי שנה יש שדרוג לפיד החדשות המפורסם שמעצבן את משתמשי הרשת החברתית, עד כה הניווט ברשת החברתית נשאר זהה ופייסבוק פייפר משנה את הפיד החברתי למגזין חברתי.

 

פייפר הינו שילוב האורז בסטייל את המידע מפיד החדשות שלנו, עם ידיעות ממקורות מידע שונים. פייסבוק חושבת שהיא יכולה לעשות זאת טוב מאפליקציות חיצוניות, כיוון שהיא יודעת עלינו הרבה מאוד בזכות השיתופים שלנו, ובזכות המעטפת המוצלחת. נכון לעכשיו נראה, כי לפייסבוק יש כנראה אפליקציה מוצלחת. עם זאת, החיסרון היחידי בשלב זה הוא  העובדה שהאפליקציה זמינה אך ורק למכשירי אייפון, ורק למשתמשים בארה״ב, אך אנחנו משערים שקרוב שאר העולם יוכל לחוות את פייסבוק בצורה חדשה.

 

Facebook Paper
Facebook Paper | צילום: יח״צ

קצרים

הדבר הגדול הבא?: סמסונג מזמינה את כולנו למסיבת עיתונאים ב-24 לחודש הנוכחי בברצלונה, בה תחשוף את הדבר הגדול הבא. ככל הנראה, בכנס ייחשף סמסונג גלקסי S5, וזאת בעקבות הרמז העבה בדמות הספרה 5 המופיעה בהזמנה.


מלכת הטאבלטים
: סמסונג רוצה לקטוף תואר נוסף בשנת 2014 (בנוסף לתואר ״מלכת הסמארטפונים״), אך כדי לעשות זאת עליה לנצח את האייפד המרשים של אפל. נראה שהחברה הקוריאנית בדרך הנכונה, כיוון שכבר בשנה החולפת הצליחה סמסונג לעקוף את אפל בתחום הטאבלטים בחלקים מסוימים בעולם כגון מזרח אירופה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון. עכשיו נותר לה לנצח את אפל בשווקים הגדולים באמת: אירופה וארה״ב.

 

רחוק מהעין: האוהדים הנאמנים של נוקיה קיבלו בשבועות האחרונים מידע מעודד על מכשיר אנדרואיד ראשון מהחברה הפינית לשעבר, אך השבוע נראה שנוקיה x, אמיתי ככל שיהיה, יימכר במדינות המתפתחות בלבד כגון הודו. זאת, כיוון שנוקיה-אנדרואיד יהיה חלק מסדרת מכשירי אשה המיועדים לשוק זה בלבד, ולא לשוק האירופאי.

 

במקום הנמוך ביותר שיש: בלקברי הצליחה לרשום השבוע ״הישג״ שלא בטוח שמישהו מראשיה ירצה להתגאות בו - נתח שוק של אפס עגול. בלקברי, שפעם שלטה בשוק הצפון אמריקאי, מחפשת את דרכה זה זמן רב. מנתח שוק של אפס אין ממש לאן לרדת, אז כנאה שמפה אפשר רק לעלות.

אפליקציות השבוע: המקלדת הפופולארית של SwiftKey מגיעה לאפל - כמעט. במכשירי אפל לא ניתן להחליף מקלדות, ולכן ניתן יהיה להשתמש בקסם של SwiftKey אך ורק באפליקצייה יעודית לניהול משימות. בתוך כך, משתמשי אנדרואיד יכולים להנות השבוע מעוד לאנצ׳ר, והפעם מבית חברת ישראלית. הייחוד של EverythingMe הוא העובדה שהוא משתנה לפי מיקום וזמן, ואמור להפוך את השימוש בסמארטפון אישי ומותאם יותר.