טהוניה: "אני שונאת את העבר שלי"

גיל ריבה חזר עם טהוניה רובל לשכונת הקראוונים בה גדלה, ולימי ילדותה כנערה דחויה שסבלה מהצקות בבית הספר. "סעי יא סודנית, כך היו אומרים לי" היא מספרת

טהוניה רובל בראיון ל"שישי"
טהוניה רובל בראיון ל"שישי" | צילום: חדשות 10

במסגרת מהדורת "שישי" של ערוץ 10, חזר גיל ריבה עם טהוניה רובל, זוכת "האח הגדול", לשכונת הקראוונים בה התגוררה עם משפחתה.

 

רובל בת ה-25 עלתה לארץ מאתיופיה בגיל שנתיים עם משפחתה. יש לה 11 אחים ואחיות. כיום היא עוסקת בדוגמנות והינה גם מזכירה במשרד עו"ד שחולמת על קריירה בעולם המשפט.

 

רובל חשפה בפני ריבה ילדות קשה, הכוללת התעללויות והצקות מצד הילדים בבית הספר. בדרכה לשכונה היא מספרת: "בגלל האח הגדול אתה מגלה על עצמך דברים. חשבתי שקברתי את מה שהיה. חשבתי שהתמודדתי עם הילדות וגיליתי שממש לא. נורא התכחשתי בתור ילדה לצבע שלי, להיותי אתיופית. לא רציתי את הצבע הזה. לא התערבבתי. לא הלכתי עם אנשים שהם בני העדה שלי. הסתובבתי עם הלבנים".

טהוניה מספרת על התבגרות מלאת בושה: "התביישתי בהוריי, במשפחתי, במקום ממנו אני באה, בצבע עורי. התביישתי בכך שהוריי לא ידעו את השפה, כמעט בהכל. הדחקתי את הבושה ושיקרתי לעצמי. כשאני מסתכלת היום אני מדמיינת את טהוניה כאן בשכונת הקרוונים, מוזנחת עם בגדים משומשים. נורא צחקו עליי בבית הספר. אני זוכרת שבאתי ואמרתי לאמא שלי- מהיום קוראים לי מיכל, בגלל מיכל ינאי. הייתי מדמיינת במוח שאני חיה את החיים שלה".

 

ואכן בעקבות מיכל ינאי טהוניה שינתה את שמה. עבורה, ינאי, מלכת הילדים הבלונדינית הייתה המודל אליו שאפה. אחר כך התפכחה וחזרה להיות הטהוניה שכולנו כבר הספקנו להכיר. אישה נחושה, יפהפיה ועצמאית שגאה בשורשיה.

 

"לא משנה מה תעשה ואיך תעשה אדם לא יכול לברוח מעברו, ואני שונאת את העבר שלי", מודה טהוניה. על הפרסום והאנשים שניגשים אליה כדי להצטלם ומזהים אותה ברחוב היא מספרת: "זה כיף ומוזר. בבית האח הגדול הרגשתי שתופסים אמ 16 ומתחילים לירות בי. חשבתי מה אני עושה במצב כזה. קשה לספור עד עשר במקום שהוא סגור. אני מרגישה הכי מנצחת. אני במקום שאני מאמינה שהסובבים שלי לא חלמו שהם יראו אותי. הם יודעים שהם צחקו עליי, קראו לי מסריחה, אמרו לי- סעי יא סודנית. כל אלה, עליהם אני חושבת".

 

טהוניה משתפת בתוכניות לעתיד: "אני חולמת על אהבה גדולה, קריירה מצליחה, בעולם המשפטים. אני חולמת להיות חברת כנסת. אני חולמת הכי גדול ואני אגשים. אני מפצה את הילדה שסבלה ולא יכלה לחלום. כשזכיתי בתוכנית אבא שלי חיבק אותי לראשונה. היה לו מבט של גאווה בעיניים, לרגע שאלתי את עצמי למה הוא לא עשה זאת לפני. אבל כנראה שהייתי צריכה לעבור את מה שעברתי כדי לזכות בחיבוק הזה שלו".