ניוזפיד - המחבל מניו יורק: היגר מאפגניסטן עם משפחתו כמבקש מקלט

אחמד חאן רחאמי, אמריקאי ממוצא אפגני, לא היה ברשימת מעקב אחרי חשודים בטרור

[brightcove_iframe video_id='talk_of_20092016_667' autoplay='0' kid='1_newzu6ga' duration='283']

תיעוד המחבל בניו יורק: בדקה 1:13

המחבל שהטמין פצצות בניו יורק נתפס אתמול, אחרי קרב יריות, ועכשיו מופץ הסרטון הבא – שבו אנחנו יכולים לראות אותו הולך וגורר אחריו את התיק ובו מטעני החבלה בדרך לשכונת צ'לסי במנהטן.

אז מה אנחנו יודעים עליו? אחמד חאן רחאמי, אמריקאי ממוצא אפגני, לא היה ברשימת מעקב אחרי חשודים בטרור - למרות שהוא נסע לפחות שלוש פעמים לאפגניסטן. משפחת רחמי הגיעה לארצות הברית כמבקשת מקלט בשנות התשעים, כשהוא היה כבן שבע.
עוד התגלה שפתק נמצא בסמוך למטעני החבלה שנמצאו ונוטרלו בניו ג'רזי והוא ציין שם את הפיגוע בבוסטון - שם גם השתמשו בסיר לחץ מאולתר לפני שלוש שנים והביאו למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של מאות. האם הכל מעשה ידו של אדם אחד? נמתין לסיום החקירה ונראה.

ועוד בפינה -

גל הטרור ממשיך, והבוקר מחבל בן שש עשרה הגיע למחסום בכפר בני נעים באזור חברון וניסה לדקור חיילים, שלא נפגעו באירוע והוא נורה למוות לפני שפגע בהם.תרגיל העורף "עמידה איתנה" הגיע הבוקר לשיאו עם אזעקות בכל רחבי הארץ, מקווים שתרגלתם... נזכיר שגם הערב בשבע וחמישה תישמע אזעקה בכל רחבי הארץ - שוב, זה רק תרגיל אבל כדאי לקחת אותו ברצינות ולתרגל כניסה למרחב המוגן שלכם. וכמובן, שתו מים.

חברת הכנסת חנין זועבי נצפתה משתמשת בטלפון הנייד בזמן הנהיגה והתבקשה על ידי המשטרה לעצור בצד ואז התברר שרשיונה נפסל. הדובר של זועבי מסר בתגובה כי "הרשיון לא בפסילה ובתוקף עד מאי 2017. אבל היא חייבת קורס נהיגה לכן הרישיון שלה בהתליה". האם גם הפעם זה יסתיים רק בנזיפה? נחכה ונראה.