ניוזפיד - התיעוד ממצלמת הגוף של השוטר: ירה למוות בצעיר לא חמוש

המתח בשיקגו בין שוטרים לצעירים שחורים עולה, עם פרסום סרטון נוסף המתעד ירי בבן 18 שנמלט מהשוטרים כשהוא לא נושא נשק

[brightcove_iframe video_id='lossi_070816_5441' autoplay='0' kid='1_ro1ylqr8' duration='298']

התיעוד - בדקה 1:11

בשיקגו, עיר שבה המתח בין שוטרים לצעירים שחורים רק הולך ועולה, חושפת המשטרה המקומית תיעוד ממצלמות הגוף של חלק מהשוטרים שלה, אלא שגם הצילומים עצמם מלפני שבוע וחצי מעוררים עכשיו מחלוקת.

ניתן לראות בתיעוד שוטרים שיורים ברכב הנוסע שבו היה פול אוניל, צעיר שחור בן שמונה עשרה, אחרי שקיבלו דיווח על רכב גנוב, ואחרי שאוניל לא שעה לדרישתם לעצור. אוניל יצא מהאוטו והתחיל לברוח ואז נורה שוב, מתוך הנחה שהוא חמוש. הבעיה היא שהוא לא היה חמוש, והירי בו היה כמובן בניגוד להוראות. לפי הודעת המשטרה הירי האחרון שהביא למותו "לא תועד" כי מצלמת הגוף של השוטר שירה "לא פעלה".

עוד בפינה -

כתב אישום שהוגש על ידי מח"ש נגד שלושה שוטרים מתחנת נתיבות, שחשודים בתקיפת חשוד ואולי לא פחות חמור מכך – ניסיון להשמיד את הסרטון שתיעד את התקרית.באפריל 2015, במהלך פעילות נגד עבירות סמים, השוטרים ערכו חיפוש ברכב של המתלונן, שהיה בו עם אחיו. בשלב מסוים הוא אמר לו: "אל תרשה להם לחפש ברכב", ואז השוטרים היכו אותו נמרצות והוא אמר לשוטרים – תמשיכו להרביץ, אין בעיה, הכל פה מצולם.
למחרת בלילה הגיעו השוטרים אל הבית שממוקם מול מקום התקרית האלימה, וביקשו מבעלת הדירה לקחת את החומרים ממצלמות האבטחה בטענה שיקרית – שהתיעוד יכול לעזור להם.

זו הייתה הדרך שלהם להתמודד עם התיעוד הבלתי נגמר של אירועים מסוג זה, אבל בקרוב לא תהיה אפשרות לעשות זאת כי בשבוע שעבר נודע לנו ששוטרי משטרת ישראל עומדים לתעד את הפעילות שלהם כל הזמן עם מה שנקרא "מצלמות גוף", ואולי זה ימנע תופעות אלימות שראינו בעבר הן מצד העצורים, הן מצד השוטרים...

אם נישאר על הציר בין אמריקה וישראל, הנה מקרה אמריקאי נוסף שמתכתב עם מה שקורה אצלנו - אבא אמריקאי מג'ורג'יה ששכח ברכב את שתי בנותיו התאומות, בנות שנה וחצי, עד למותן, ויעמוד עכשיו לדין באשמת הריגה, כך החליטה המשטרה המקומית. בחקירה התברר שהאב היה ככל הנראה שיכור בזמן המקרה.כמו אצלנו, גם בארצות הברית מתחבטים מה לעשות להורים שזה קורה להם, והאם עונש בכלל ירתיע וימנע את הטרגדיה הבאה.

שלושה דובים נכנסו למים סמוך לרוחצים באגםטאהו בקליפורניה.מה שקורה זה שבקליפורניה עוברת שנה של בצורת קשה, מקורות המים מתייבשים והטמפרטורות עולות ושוברות שיאים. הדובים המסכנים שהיו רגילים לשחות בנהרות נאלצים עכשיו למצוא מקום אחר להתרחץ בו, וזו התוצאה.

ולסיום, בחניון של פסטיבל בפורטוגל פרצה שריפה שכילתה ארבע-מאות מכוניות, לא פחות. המשטרה המקומית עדיין חוקרת מה בדיוק הביא לפריצת הדליקה, אבל לפחות איש לא נפגע. מה שכן, האנשים ששבו לרכב שלהם ומצאו אותו שרוף - היו די בהלם.