ניוזפיד - צפו בתיעוד: טורנדו בווייטנאם מוחק עיירה תוך שניות

נזק רב נגרם למקום, שבזמן קצר הפך לעיי חורבות. וגם: אישה בת 60 ילדה בת ברחובות, וביפן נוסעים באוטובוס ללא נהג

[brightcove_iframe video_id='lossi_020816_5440' autoplay='0' kid='1_m6kn4fzr' duration='304']

התיעוד - בדקה 3:12

סופת טורנדו חזקה בווייטנאם פגעה בעיירה במחוז בא-נין, וגרמה בתוך שניות לבניינים להתמוטט ולעצים להתעופף. הכל תועד דרך מצלמה שהותקנה בקדמת הרכב.רגע אחד הכל נראה שליו למדי, ואז המבנים נמחקים לחלוטין.

ועוד בפינה:

מתחילים עם דניאל חייקין, שליח הפיצה שנרצח אמש בשוד נשר, אחרי שניסה להאבק במי שניסו לשדוד את הפיצריה שבה עבד. החשודים היו כנראה רעולי פנים, ונכון לעכשיו המשטרה עדיין במצוד אחריהם.

ברחובות, ילדה היום בבית החולים קפלן אישה בת שישים - היולדת הכי מבוגרת בתולדות בית החולים (אם כי לא המבוגרת ביותר בישראל – כבר היתה לנו יולדת בת 65).וזו ממש לא הייתה לידה רגילה, האשה הגיעה עם רעלת הריון והובהלה לניתוח חירום שהציל את חייה שלה ושל התינוקת.משעשע שבבריטניה מתפרסם בדיוק היום ראיון עם מישהי שנולדה ב-1985 כחלק מרביעייה, כשאבא שלה היה בן שבעים! שאלו אותה איך זה היה להיות בת לאב מבוגר?

היא מספרת איך אבא שלה תמיד חיכה בשער לאסוף אותם מבית הספר, בזמן שאבות אחרים היו עסוקים בקריירה שלהם. היו כאלה שהאשימו אותו בחוסר אחריות, אבל היא סיפרה שהם היו מודעים בגיל מוקדם לזה שהוא עלול למות, ולצד זה היה אושר גדול, כי הם אף פעם לא לקחו אותו כמובן מאליו.האבא מת בסוף ב-2007 כשהין בן 92 , כשהילדה ושלושת ושלושת האחים שלה לרביעיה היו בני 21.

ובאותו עניין, מיק ג'אגר,סולן הרולינג סטונס יהפוך גם הוא שוב לאב בגיל 72, עם חברתו בת ה-29, רקדנית הבלט מלני המריק. יחד עם הילד החדש יהיו לג'אגר שמונה ילדים מחמש נשים שונות, ואל לנו לשכוח שהוא כבר סבא לחמישה נכדים - וסבא-רבא לנינה אחת! גם גיטריסט הלהקה, רוני ווד, הפך לאחרונה לאבא לתאומים, בגיל שישים ושמונה, אז אין ספק שהרולינג סטונס הם פשוט נטולי גיל.

לסיום, ננסה לדמיין עולם שבו כבר לא יהיה את מי לשאול – "סליחה, אתה עוצר בז'בוטינסקי?" כי ביפן זה כבר קורה, עם האוטובוס הראשון שנוסע אוטונומית, בלי נהג. אם יוצא לכם להגיע לקניון הענק במחוז שיבה, שמתהדר ביותר מ-שבעת אלפים מקומות חניה, תוכלו לנסוע עם השקיות ב"רובוט שאטל" שבו יש מקום ל-12 נוסעים. הוא נוסע רק ב-40 קמ"ש, אבל זו כנראה רק ההתחלה.