נשבר השיא: הרכבת שטסה במהירות מטוס

ההייפרלופ וואן - הרכבת הניסיונית של חברת וירג'ין ערכה עוד ניסוי מוצלח, וגם: מציאות רבודה ושולחן חכם - חדשות הטכנולוגיה עם גיא שחר

זמן צפייה: 06:10

שולחן חכם

השולחנות העתידיים יוכלו להעביר לכם דברים בעצמם, כפי שמוצג בווידאו הבא עם כדורים בגודל מלא. השולחנות בנויים מ"פיקסלים" תלת ממדיים שמזיזים את האובייקטים שעל השולחן וזאת אחרי שזיהו אותם. השולחן הוצג במהלך תערוכת הרובוטיקה הבינלאומית השנתית בטוקיו שם החברות הציגו טכנולוגיות קצה של רובוטים. כרגע אולי זה לא נראה שימושי במיוחד אבל השימושים העתידים יכולים להיות משמעותיים.

הרכבת המהירה בעולם

ההייפרלופ שוברת שיאים - חברת Hyperloop One ערכה ניסוי לתא הנוסעים הנוסע בתוך צינור ואקום והגיעה למהירות של 387 קמ"ש. הייפרלופ וואן – הרכבת הניסיונית של חברת וירג'ין המבוססת על מערכת של צינורות כמעט ריקים מאוויר שדרכן משוגרים תאי נוסעים המרחפים באופן מגנטי (מג-לב) – שברה שיא מהירות כשהגיעה ל-387 קמ"ש, מהירות שכיום מגיעות אליה רכבות קליע שפועלות באופן מסחרי. השיא נשבר במהלך הדגמה שלישית של המערכת במדבר סמוך ללאס-וגאס. השיא הקודם שלה היה 307 קמ"ש. המהירות התיאורטית המרבית של הרכבת אמורה להיות 1,100 קמ"ש. לדברי וירג'ין נדרשת הארכה של "המסילה" בעוד 2 ק"מ כדי להגיע למהירות זו.

מציאות רבודה כמו שעוד לא ראתם

החברה המסקרנת בעולם חושפת את המוצר הרשמי שלה - מג'יק ליפ גייסה שני מיליארד דולר, בין היתר מגוגל, בלי שהציגה מוצר רשמי - וזאת עד עכשיו. החברה הציגה את משקפי המציאות הרבודה שלה שמתחברים למחשב. המשקפיים אמורים להיות הטובים בעולם בפער משמעותי ולאפשר למשתמש לחוות את כל מה שהוא חווה היום בסמארטפון - מחשב וטלוויזיה - במכשיר אחד. הגרסה הראשונה שתצא מיועדת למפתחים, אין עדיין מחיר או תאריך יציאה למוצר להמונים אבל מדובר בצעד משמעותי מאוד בתחום ה-AR.

לדווש כדי למלא את הסוללה של האופניים

לרוכבי אופניים - במקום לבזבז את הזמן, האופניים האלו יאפשרו לכם לדווש ולאגור אנרגיה - גם כשאתם לא בתנועה. אופניים חדשים שנקראים אלקטרום מאפשרים לרוכב לייצר אנרגיה גם בעמידה מוחלטת - וכל מי שרכב על אופניים מבין שמדובר ביתרון אדיר שכן יהיה אפשר לדווש בכל רגע נתון ולמלא את הסוללה, כך גם לשמור על כושר וגם להגדיל את הטווח באופניים חשמליים.