מחקר חדש קובע: הילודה בעולם קורסת

סקר שנערך ב-19 מדינות, מצא שרוב האנשים היו שמחים לגדל יותר ילדים מכפי שיש להם, אך נאלצים להקים משפחות קטנות מהאידיאל במדינתם

זמן צפייה: 05:26

הדרמה הגדולה שהחלה את כל השיח הזה הוא למה העולם המערבי לא מביא ילדים לעולם? ד"ר אייל דורון, חוקר לחשיבה יצירתית ומוכנות לעולם החדש מסביר כי אחת הסיבות היא תפיסת המימוש העצמי.

"עם הבאת הילד הראשון, יש עלייה מאוד גדולה באושר, אך אז מתחילים כל מיני מתחים רגשיים, חברתיים וכדומה. לכן הרבה מאוד פעמים, הם מפסיקים להביא ילדים אחרי הילד הראשון" מסביר ד"ר אייל דורון.

לכן נשאלת השאלה האם ילדים הם בכלל אושר? הסקר ניסה להשוות בין אנשים עם ילדים לבין כאלו בלי, וגילו שאנשים ללא ילדים, לא פחות מאושרים, ולעיתים אף יותר מאושר, מאנשים בעלי ילדים.

המצב בישראל שונה. התפיסה העיקרית שלנו לאושר הוא משפחה. בארץ, קשה מאוד לנשים צעירות להחליט שלא להביא ילדים. תנועת האל-הורות בישראל נמצאת בשוליים, למרות ניסיון שלהן להקים קהילה פעילה. והלחץ החברתי הוא עצום וחסר תקדים בעולם המערבי.

90% מהציבור הישראלי מסכימים כי האושר הגדול ביותר בחיים הוא לראות את הילדים גדלים.

יותר ממחצית (58%) חושבים שלאנשים שמעולם לא היו ילדים יש חיים ריקניים.

המחקר גם בדק את ההבדלים בין מדד האושר בין גברים ונשים: בצורה גסה, גבר ללא ילדים לעולם לא יהיה פחות מאושר מגבר עם ילדים. אצל נשים המצב פחות פשוט: נשים ללא ילדים הן לא פחות מאושרות, אלא אם כן הן לא שלמות עם ההחלטה שלהן.

אז למה אנחנו מביאים לעולם פחות ילדים מכפי שהיינו רוצים? ומה קורה כשצד אחד רוצה להביא עוד ילדים והצד השני לא?

צפו בקטע המלא מתוך העולם הבוקר עם אברי גלעד והילה קורח.