תושבי הצפון חוששים מההסכם בלבנון: "על הבית שלי יגנו רק חיילים שלנו"
מנגנון פיקוח חדש למניעת חיכוך בגבול הצפון, בהשתתפות איראן, פקיסטן וקטאר, יוקם ללא מעורבות ישראלית. אבי אוזנה, יו"ר ועד קיבוץ ראש הנקרה, מביע חרדה עמוקה מהמהלך וטוען בריאיון ל"העולם הבוקר" כי אינו סומך על גורמים חיצוניים שיגנו על תושבי הגבול
בתום סבב שיחות ראשון בין ארצות הברית לאיראן בשווייץ, הוכרז על הקמת מנגנון פיקוח למניעת חיכוך בלבנון, אך ללא מעורבות ישראלית. במנגנון, שנועד לפקח על הגבול הצפוני, ישתתפו איראן, פקיסטן וקטאר, מה שמעורר זעם ודאגה בישראל. את החששות הכבדים מהמצב מביע אבי אוזנה, יו"ר ועד קיבוץ ראש הנקרה, בריאיון ל"העולם הבוקר".
כתבות נוספות מהמסך:
"אני לא תולה יותר מדי תקוות בהפסקת האש המדומה הזו", הוא מצהיר ומבטא את הספקנות העמוקה כלפי ההסכם. אוזנה מתאר חשש ממשי מפני נסיגה אפשרית מההגנה הישראלית הישירה: "אנחנו באמת חרדים ליום שיצטרכו לסגת מרצועת הביטחון שבנו אותה בחוכמה צה"ל". מבחינתו, הפתרון אינו יכול להגיע מגורמים חיצוניים, והוא מדגיש: "על הבית שלי יגנו רק חיילים שלנו. זה המסר שצריך להעביר אותו".
הביקורת של אוזנה חושפת פער עמוק בין ההסדרים הדיפלומטיים לתחושת הביטחון המוחשית בשטח. הרעיון שמדינות זרות יפקחו על ביטחון ישראל נתקל בספקנות עמוקה, במיוחד כאשר מנגנון הפיקוח כולל מדינות כמו איראן. התנגדות זו מדגישה את חוסר האמון בפתרונות חיצוניים ואת האמונה המוצקה, כפי שהביע אוזנה, שרק צה"ל יכול להגן על הגבול באופן מהימן. הדיווחים על הגבלת הפעילות הצבאית בלבנון רק מחריפים את החששות הללו, ויוצרים מצב שבו התושבים חשים כי ביטחונם מופקד בידיים זרות.


