עבריינים גנבו עשרות אלפי שקלים מניצול שואה בן 92

שני בעלי עבר פלילי חשודים שניסו להשתלט על נכסיו של בן 92 המרותק לכיסא גלגלים, והחתימו אותו על צוואה וייפוי כוח | נפתחה חקירה

זמן צפייה: 05:04

פרשה קשה וחמורה הותרה לפרסום אתמול בבוקר (ראשון) כאשר נחשפו ניסיונות מתמשכים לעושק וניצול של קשיש ערירי בן 92 המרותק לכיסא גלגלים, בידי שני גברים בעלי עבר פלילי שניסו להשתלט על נכסיו וכספו. שני החשודים עברו לדירתו של הקשיש, משכו מחשבון הבנק שלו מאות אלפי שקלים תוך כדי מצג שווא שהפעולות נעשות בהסכמתו, והחתימו אותו על צוואה וייפוי כוח, השתלטו ממש על כל הנכסים שלו. כל זאת כשהוא אינו מודע להשלכות ואף לא מסוגל להתנגד לשניים. בהודעה צוין כי בית המשפט הוציא לשניים צו הרחקה מהקשיש והמשטרה פתחה בחקירה.

"יש אנשים שחיים בבדידות ואז הם מצויים בקרקע פורייה לניצול ובגידה", אומרת עו"ד ד"ר מיטל סגל-רייך הממונה הארצית על ייצוג זקנים וכשרות משפטית, הסיוע המשפטי במשרד המשפטים. "העבריינים הגיעו לאדם הערירי והציעו לו עזרה, שירותים, הנוכחות הלכה וגברה עד שעברו לגור אצלו ואז החלו משיכות מחשבון הבנק שלו. אפילו הגיעו איתו לבנק והכריחו אותו להוציא כספים.

"נוצרה תלות וגם פחד. לא היתה לקשיש עזרה ולא משפחה וכך דבר גרר דבר. בזמן הקורונה הפחד התעצם כשהוא היה לבד בתוך הבית. חשוב לשמור על קשר עם אנשים כאלה. פנינו לבית משפט, ביקשנו צווים מבית משפט, כולל צווי הרחקה. צריך לפעול בכל המישורים".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל ניצול כלכלי או עושק של קשישים וחסרי ישע. בהתאם עם קבלת הדיווח פתחה המשטרה בחקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו. מטבע הדברים לא נפרט אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי נמשיך בביצוע כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים".