"התאהבתי באדם ולא במגדר": דגנית נישאה לבכיר ליבה שהפך לאישה

נינה ודגנית הלוי התחתנו כגבר ואישה - והיום הן מציינות 25 שנות זוגיות כשתי נשים

זמן צפייה: 09:14

נינה ודגנית הלוי חוגגות בימים אלה את חתונת הכסף שלהן. היום הן שתי נשים שחיות יחד, אבל כשהתחתנו בראשונה נינה הייתה גבר. יום אחד היא הודיעה לדגנית שהיא חייבת לעבור שינוי מגדרי ולממש את זהותה כאשה.

"כשנעה שלנו הייתה בת ארבע, יום אחד נינה הודיעה לי שהיא מעוניינת לעבור שינוי מגדרי ולממש את זהותה כאשה", מספרת דגנית. "אמרתי לה שמבחינתי זה בסדר, אבל בואי נחכה שנעה תהיה בת 18, ואז נזדקן כשתי נשים, אבל ראשית טובת הילדה. נינה אמרה לי - יקירתי, אינני מסוגלת לחכות, אני מרגישה כמו אלי כהן בדמשק. הייתי אמפתית למצוקה שלה, והיא הייתה מאוד ברורה לגבי הרצון שלה. כבר לפני החתונה נינה דיברה על זהות נשית שהיא מרגישה בתוך, ולי היה חשוב לברר שזה לא קשור לזהותה המינית, כלומר שהיא עדיין תימשך אלי. אני אהבתי את האדם, לא אכפת לי מה המגדר. אני חושבת שאנחנו הזוג הראשון בארץ שעשה את הדרך הלא פשוטה הזו, והמחויבות העמוקה להישאר ביחד ולעבור תהליך כזה, בסופו של דבר מדובר בזוג ככלל הזוגות, שמתמודד עם אתגרי החיים".

"היה לי ברור שאם נביא את הכלים הנכונים לזוגיות - אנחנו נצליח", אומרת נינה. "אז נכון שהיו רגעים קשים ופעלו עלינו כוחות מבחוץ אבל המחויבות לעשות את התהליך ביחד עבדה. וברגע שיש ילדים - נשארים בכל מקרה כמשפחה".