המחקר שבדק אחת ולתמיד: האם שנ"צ טוב או רע לגוף?

השנ"צים כבר הספיקו להפוך לנחלת הכלל כשיותר ויותר אנשים נהנים ואף דוגלים בשינה שדואגת לתת לנו אנרגיות במהלך היום. כעת מסתבר שלמרות מה שחשבנו, הסיאסטה לא תמיד עוזרת - ואף פוגעת

זמן צפייה: 03:15

בשנים האחרונות אנחנו שומעים מיותר ויותר מקורות שהשנ"צ הוא דבר חיוני וחשוב לאנשים רבים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה נפשית. מנכ"לים גדולים וספורטאים עילאים מספרים ששנ"צ הוא חלק חשוב והכרחי משגרת היום שלהם, אך מסתבר שלמרות מה שמשפיעני העולם חושבים, השינה בצהריים לא מביאה עימה בהכרח רק דברים חיובים.

כתבות נוספות

מחקר חדש שפורסם באוביסטי חושף שבניגוד לדעה הרווחת, שנת צהריים אינה בהכרח דבר חיובי לגוף, וככל שהשינה תארוך זמן ממושך יותר כך הגוף שלנו יוכל להפגע יותר.

במחקר שנערך אותרו אלפי אנשים שלשמחתם מוצאים את הזמן לסיאסטה היומית, אך לדאובנם כולם כולל כולם סובלים מבעיות שונות כמו לחץ דם גבוה, בעיות כולסטרול והשמנה.

כדי להבין מה עומד מאחוריי חוסר הבריאות שמאחוריי השנ"צ, צריך להבין שבגופנו יש מעגלים צירקדיים, אלו מעגלים של 24 שעות שבעצם מכוונים לגוף שלנו מתי נכון לנו לישון ומתי לא. ברגע שאנחנו ישנים בצהריים אנחנו פוגעים בשנת הלילה, וכך פוגעים בתפקוד של מעגלים אלו, ומשם נגררות בעיות בריאותיות.

אין בעיה עם שנ''צ - רק שלא יבוא על חשבון הלילה | צילום: shutterstock

מחקרים אחרים הראו ששינה של פחות מ-8 שעות בלילה מעלה את אחוזי ההתאבדויות, פוגעת בלחץ דם ובכולסטרול, מכיוון שבזמן שינה ארוכה הגוף שלנו עושה פעולות רבות שחשובות לבריאותינו.

לסיכום, אמנם שנ"צ הוא דבר שמרגיש לנו טוב ויכול לעזור במהלך תפקוד שוטף של היום, אבל אם הוא מגיע על חשבון השינה בלילה, אז הוא הופך לפוגע ואפילו מסוכן.