ההנהגה חייבת לעצור את ההסתה, לפני שיהיה מאוחר מידי

ההסתה בעקבות הרשאת אלאור אזריה, היא המשך ההקצנה שנמשכת כבר למעלה מ-21 שנה, מאז רצח רבין

זמן צפייה: 05:15

מחוץ לבית הדין הצבאי המיוחד בקריה בתל אביב, בו ניתנה הכרעת הדין במשפט אלאור אזריה, התחוללה מהומה כשמפגינים המזוהים עם הארגונים הימנים-קיצוניים להב"ה ולה פמיליה פרצו לכביש ברחוב קפלן.

מאות מהמפגינים, חלקם רעולי פנים, התעמתו עם השוטרים שבאו להוריד את השלטים שהם הביאו למקום, ושוטרי היס"מ אף עצרו שניים מהמפגינים. במקביל, פורסמו תגובות נזעמות של המוני גולשים בפייסבוק ובטוויטר כנגד אל"מ מאיה הלר ראשת צוות השופטים, שהרשיעו בהריגה את אלאור אזריה.

"האמירה של הקומץ נגד הרמטכ"ל מדאיגה מאוד, ביחוד כשהיא נאמרה ע"י רבים ולא ע"י אדם אחד בלבד, יש כאן הקצנה שנמשכת כבר למעלה מ-21 שנה, עושה רושם שלא למדנו את לקחי רצח רבין והימים שקדמו לרצח. וההסתה הפרועה שהיית שם שמהדהדת עד היום", מסביר דביר קריב, איש שב"כ לשעבר ביחידה להגנת הדמוקרטיה ומנכ"ל "בוחרים דמוקרטיה".

"אנחנו בראש הרשימה העולמית בכל מה שקשור לאלימות והסתה ברשת ולצערנו שום דבר לא נעשה בעניין, הכל מתחיל ומסתיים בחינוך החל מחטיבות הביניים חייבים להחזיר את הערכים הבסיסים", הוסיף קריב. "כשהמנהיגים שותקים הקיצונים מקבלים לגיטימציה ורוח גבית לתרגם את המילים למעשים. מישהו צריך לדפוק על השולחן ויפה שעה אחת קודם".

העולם הבוקר כל הקטעים