חיים פרי עדיין בשבי: "הוא עבר התקף לב, הוא חייב את התרופות שלו"

חיים פרי בן ה-80 נחטף מביתו שבניר עוז ומאז כבר כמעט חודשיים שהוא נמצא בשבי חמאס. בני משפחתו קיבלו ממנו דרישת שלום דרך החטופות ששוחררו ("זה מעודד כי אנחנו יודעים שהוא חי, אבל בכל יום שעובר זה כבר לא בטוח"), והם דורשים את שחרורו המיידי: "אני מצפה שהממשלה תיקח יוזמה - אל תשחקו משחקי מלחמה"

זמן צפייה: 08:17

חיים פרי בן ה-80 נחטף מביתו שבניר עוז בשבעה באוקטובר, ומאז כבר כמעט חודשיים שהוא נמצא בשבי חמאס. ענבל אלביני פרי ודפני אלביני, בתו ונכדתו של חיים, סיפרו בריאיון לרותם ישראל ועומר ירדני על המאמצים להשיבו לישראל - ועל התקווה שהתפוגגה לאחר שהמגעים לשחרור החטופים הגיעו למבוי סתום.

באותה שבת שחורה חיים שהה יחד עם רעייתו אסנת בממ"ד. בשלב מסוים המחבלים נכנסו לביתם ופתחו את דלת הממ"ד, חיים ניסה להיאבק בהם והם אמרו לו לבוא איתם כי הם לא רוצים להרוג אותו. ככל הנראה המחבלים לא הבחינו באסנת והם יצאו מהבית בלעדיה וחטפו את חיים לרצועת עזה.

כתבות נוספות:

חיים פרי
חיים פרי

משפחתו של חיים קיוותה שהוא ישוחרר במסגרת עסקת החטופים, אך הם גילו בשישי בבוקר כי המגעים בין הצדדים הגיעו למבוי סתום: "ראינו שאנשים משתחררים והייתה לנו תקווה גדולה, אך היא התנפצה", סיפרה נכדתו.

המשפחה קיבלה ממנו דרישת שלום דרך המשוחררות גם לפני כחודש וגם בשבוע החולף: "מצד אחד זה מעודד כי אנחנו יודעים שהוא חי, מצד שני בכל יום שעובר גם זה כבר לא בטוח", סיפרה ענבל, והוסיפה כי אביה זקוק לתרופות שלו כיוון שעבר התקף לב.

חיים פרי
חיים פרי

מהצד שלהן ענבל ודפני ביקשו להעביר מסר גם אליו: "אנחנו יודעות שהוא בחיים, אבל הוא לא יודע מה קרה לאסנת אשתו, אז חשוב לנו להגיד לו אם הוא שומע שהיא בחיים והיא בסדר ואנחנו דואגים לה".

בסיום הדברים פנתה ענבל לממשלה ודרשה להחזיר את אביה: "אני מצפה מהממשלה שיקחו יוזמה, יהיו אסרטיביים. בואו תהיו אתם המבוגר האחראי. אתם מדברים עם יצורים לא אנושיים, אל תשחקו משחקי מלחמה. לא מספיק חוסר האחריות והעוולות שקראו בשבעה באוקטובר? עכשיו אתם רוצים להיות אחראיים לזה שהם יחזרו על ארונות ודם החטופים יהיה על הידיים שלכם? תתעוררו, קחו יוזמה".