מחפשת את בעלי הטבעת המסתורית שמצאה

לפני שמונה שנים מצאה שני הובר סעד טבעת מסתורית בתחנה המרכזית בירושלים, שעליה חרוטות ראשי תיבות של האדם שהקדיש אותה לבן או בת זוגו בצירוף תאריך. עד היום לא מצאה את בעליה

זמן צפייה: 03:14

כשהיתה חיילת צעירה, אי שם בשנת 2012, מצאה שני הובר סעד טבעת מסתורית לצד גלגלי אוטובוס בתחנה מרכזית בירושלים. על אותה טבעת חרוטות ראשי תיבות של האדם שהקדיש אותה לבן או בת זוגו בצירוף תאריך והוא – 22.11.1943. הטבעת הציתה את דמיונה של שני, ובמשך שמונה השנים האחרונות חיפשה אחר בעליה. היום היא איתנו בשיחת סקייפ במטרה עיקשת אחת והיא – למצוא את בעליה "הייתי חיילת כשמצאתי את הטבעת. חזרתי לבסיס ענתות מהבית שלי בצפון, ועברתי בתחנה המרכזית בירושלים שהיא בדרך. בתחנה עמדתי ברציף האוטובוס ופתאום ראיתי משהו נוצץ על הרצפה. החלטתי שעדיף להרים ולבדוק מאשר לתת לזה להעלם. ואז כשהרמתי ראיתי שמדובר בטבעת ועליה גם חריטה שנראתה אישית.

"כבר אז פרסמתי פוסט בפייסבוק, בשנה שאז הרשת החברתית עוד היתה פחות מוכרת מאשר היום. קיבלתי בסך הכל 10 לייקים וזהו, אף אחד לא חזר אלי. מאז ניסיתי אולי עוד 5 או 6 פעמים למצוא את הבעלים של הטבעת דרך הפייסבוק, אבל לא עליתי על שום קצה חוט. יש על הטבעת חריטה מיוחדת עם תאריך והוא 22.11.1943. התאריך הזה ישר הצית לי את הדימיון, כי כמובן הוא מזכיר את השואה. אני נכדה לניצולי שואה, וכמובן שזה גרם לי לחשוב על הבעלים של הטבעת והסיפור המיוחד שעשוי להיות להם בהקשר כזה.

"הצילום של הטבעת שפרסמתי חושף בצורה חלקית את הכיתוב עליה, וכך ידעתי לומר אם הטבעת שייכת לאנשים שטענו שהטבעת היא שלהם או לא. אם לא ידעו לומר מה בדיוק ראשי התיבות שכתובות עליה, הבנתי שהם או מנסים לעבוד עלי או שהם פשוט מדברים על טבעת אחרת. אני נחושה למצוא את הבעלים של הטבעת הזו, אני לא אהיה מסוגלת למכור אותה גם אם אתייאש כבר מלהמשיך לחפש אחר הבעלים שלה. בסופו של דבר עברתי איתה תקופת חיים נכבדת משלי – הספקתי להשתחרר מהצבא, לעבור מספר בתים, להתחתן וללדת ילדים".