ילדה עברה חרם אכזרי ואיומים ברצח - והמורה התעלם

"אנחנו עוברים שנתיים של גיהנום" אומרת אמא של לינוי קלנדרב, ילדה בת 12 שעברה התעללות בקבוצת הווטסאפ הכיתתית והתעלמות מצד המורה

זמן צפייה: 09:42

תלמידת כיתה ו' בתל אביב ספגה עלבונות קשים בקבוצת הווטסאפ הכיתתית, אלא שהמורה שלה, במקום להעיר לתלמידה שפגעה בה, בחר רק לתקן את שגיאת הכתיב שלה. בעקבות המקרה שלחה הילדה הודעה קולית לאמה בה היא בוכה ומתחננת בפניה שתיקח אותה הביתה. האמא שוחחה עם המחנך והוא מצידו לא הבין מה עשה לא בסדר.
"אני אמא כאובה לילדה בת 12 שנואשת לעזרה", אמרה האם אולה קלנדרב. "במהלך השנתיים האחרונות הבת שלי עוברת מסכת התעללות הכוללת חרמות והתעללות נפשית הן מילדת כיתה והן מצד המחנך בשנה האחרונה. ממש בתחילת משבר הקורונה הבת שלי קיבלה איום לרצח בווטסאפ הכיתתי במהלך דיון בו היה המחנך שותף בדיון ולא מצא לנכון לעצור ולטפל באיום המפורש ובמקום זה בחר לתקן את שגיאות הכתיב של משתתפי הדיון.
מאז אותו מקרה, לינוי סובלת מהתקפי חרדה, קשיים רגשיים, סובלת מסיוטים בלילות, מתקשה במשימות נוספות במהלך היום ואינה מוכנה בשום פנים ואופן להישאר לבד. "כמעט כל לילה, באמצע הלילה, שומעים אותה צורחת מתוך שינה 'רוצחים אותי, רוצחים אותי'".
תגובה משרד החינוך: " בית הספר קיים בירור ומצא מקום להעיר לו ולציין כי מדובר בהתנהלות בלתי ראויה וכי היה מצופה ממנו כאיש חינוך, שלא להתעלם משיח פוגעני בין תלמידים. התלמידה תמשיך לקבל ליווי מקרוב וכל תמיכה הנדרשת לה".
תגובת עריית תל אביב- יפו: "המקרה מוכר לעירייה והטיפול בו החל כבר לפני כחודשיים על ידי מנהל בית הספר, השירות הפסיכולוגי העירוני ומפקחת משרד החינוך. הנושא ממשיך להיות מטופל ברגישות המתאימה על ידי מנהל בית הספר מול הורי התלמידה. מטעמים של צנעת הפרט לא נוכל להרחיב מעבר לכך. באשר להתנהלות המחנך-הוא מועסק על ידי משרד החינוך ויש לפנות אליהם לתגובה".