אחרי 50 שנה: שלמה סוגר את חנות הצעצועים ומוכר את תכולתה

בעקבות משבר הקורונה - "חנות המשחקים של שלמה" בשוק הכרמל נסגרה ועומדת למכירת חיסול בעזרת פרויקט הדסטארט

זמן צפייה: 06:02

שלמה מעוז, בעל חנות צעצועים שקיימת 50 שנה בשוק הכרמל החליט לסגור את החנות בעקבות משבר הקורונה. על מנת לכסות את החובות שהצטברו, החליט בנו, דור, לפתוח פרויקט "הדסטארט" במסגרתו ימכרו ויתרמו הצעצועים מהחנות.

"פתחתי אתת החנות צעצועים אחרי השירות הצבאי שלי, במקום חנות הפירות של אבא שלי", מספר שלמה, "צירפתי את שני האחים שלי ועבדנו יחד קרוב לחמישים שנה, פתחתי חנות צעצועים כי החלום שלי היה לשמח ילדים, אני אוהב את העבודה הזאת, הילדים היו בשבילי שמחה. גידלתי את כל הילדים של הכרם והם עד היום באים אלי עם הילדים שלהם. אני אוהב את העבודה הזאת למרות שקצת קשה, מכבד ואוהב את הקונים".

"כולם בשוק הכרמל יודעים מי זה אבא שלי", מוסיף דור, "יודעים מי זה שלמה מהצעצועים. עם הזמן והקניות מהאינטרנט ובמקביל פתיחת רשתות הענק - גמרו על העבודה בשוק שפעם היה המקום הכי סוער, יכולנו לפרנס שלוש משפחות. ואז הגיע משבר הקורונה וניסינו להיאחז בשיניים. הגיע השלב שאמרנו שאנחנו סוגרים את החנות כי החובות העמיקו, זה לא נתן לנו מנוח. האידיאל שלי היה לתת לאבא קצת מנוחה. אחרי 50 שנה של עבודה באותו המקום, גם אבא רוצה לסגור את העסק בכבוד.

"פתחנו 'הדסטארט' ואנחנו עושים מכירת חיסול. יש סחורה בשווי גבוה מאוד ובנינו מארזים של משחקים. אנחנו מאפשרים לאנשים לקנות אותם במחירים נמוכים מהשוק, יש אופציה למשלוחים בחלק מהמארזים. מי שלא רוצה לקנות מארז יכול לרכוש שובר למימוש בחנות. ב"הדסטארט" זה הכל או כלום – אם לא מגייסים את כל הכסף הפרויקט יורד לטמיון ויש לנו סכום מסוים לשאוף אליו, ניתן להזמין מארז ולקבל אותו אחרי שהפרויקט יסתיים. בנוסף , יצרתי שיתוף פעולה עם עמותת בית הגלגלים שלקחה חסות על הפרוייקט. נתרום עשרה אחוזים מכל סכום שנגייס, ובנוסף, מוצרים שלא נצליח למכור, בעת הסגירה נתרום להם. יחד עם זאת, השארנו לקונים את האופציה לתרום את הצעצועים שירכשו במידה ואין להם צורך אמיתי בהם. הדד ליין לסיום הפרויקט הוא עד ה- 30.6".

לתמיכה בפרויקט לחצו: https://headstart.co.il/