"מה שנשאר לי ממנה זה הנכדים": נורית נלחמת לבדה להוציא את נכדיה מהכת של ברלנד

נורית שליט בן משה, שאיבדה את בתה למחלת הסרטן לאחר שהרב ברלנד הנחה אותה להימנע מטיפולים רופאיים, מגיבה על מעצרו ומקווה שהפעם הוא לא ישוחרר: "לא נותנת לעצמי לשמוח מהמעצר"

זמן צפייה: 04:46

נורית שליט בן משה שבתה נפטרה מסרטן ושהייתה חלק מהכת של הרב אליעזר ברלנד, מתייצבת מול המצלמה להגיב על מעצרו של הרב, שנעצר בעקבות תחקיר 'הצינור'.

נזכיר, נורית התפרסמה לראשונה במסגרת תחקיר חדשות 13 על הרב ברלנד אשר הבטיח להציל את בתה של נורית שהייתה חולת סרטן, בתמורה לעשרות אלפי שקלים במסגרת 'פדיון נפש'. הרב ברלנד הנחה את בתה של נורית להימנע מטיפולים רפואיים בטענה שתפילותיו ירפאו אותה. לבסוף בתה נפטרה ונורית יצאה למסע נגד הרב ברלנד במסגרתו התראיינה לתוכניות טלוויזיה רבות, ואף האשימה את הרב ברצח בתה. בעקבות הדברים הקשים שהשמיעה, נאלצה נורית להתמודד עם איומים על חייה, ככל הנראה על ידי חסידיו של הרב. כעת נורית ממשיכה במאבק על מנת להוציא את נכדיה הנמצאים בחזקת אביהם שעדיין משתייך לכת של ברלנד.

בריאיון היא מספרת על דעתה על מעצר הרב: "אני מפחדת שההליך נגדו יעצר, הוא עושה מניפולציות, ולכן אני לא נותנת לעצמי לשמוח מהמעצר".

נורית מספרת כי חתנה מאפשר לה לראות את שלושת נכדיה רק שעה אחת בחודש, לטענתה בעקבות הנחיה ישירה של הרב ברלנד. "חתני שבוי בכת, אני לא יכולה לומר משהו רע עליו - ליבי איתו" נורית מתוודה, "הייתי שם שנתיים, ראיתי איך הילדים גדלים שם. אם הם ישארו שם - הם יהיו עבריינים". נורית מספרת בעצב - "הנכדים זה מה שנשאר לי מבתי".
נורית ניסתה לגייס לעזרתה את שירותי הרווחה. בתקווה שהם יהיו אלו שיוציאו את הילדים מחזקת אביהם השבוי בכת. אולם נורית מספרת כי שירותי הרווחה 'פשוט הרימו ידיים'. לטענתה, משרד הרווחה מעדיף לא להתערב משום שהם מפחדים להתעסק עם הכת של ברלנד.

נורית ערה לשאלה האם בגיל 60 היא תהיה מסוגלת שוב לגדל ילדים קטנים, "זה לא יהיה קל, אבל יש לי את הכוחות - אין לי שום ספק". נורית קובעת בנחרצות: "אם זה השארת הילדים שם או לגדל אותם - בוודאי שבוחרת לגדל אותם".