למד את לוח הכפל לראשונה בגיל 21 - וכעת מסיים לימודי רפואה בטכניון

בגיל 21 החליט יהודה סבינר שהוא רוצה להיות רופא. לאחר שהיה בעל השכלה תורנית בלבד, הוא החליט להשלים פערים מהר ולמד מתמטיקה ואנגלית. לאחרונה סיים לימודי רפואה בטכניון ועומד להתחיל סטאג' | "אני מחפש להיות עזר למערכת הציבורית"

זמן צפייה: 06:28

בגיל 21, החליט יהודה סבינר, חסיד גור, שהוא רוצה לרדוף אחרי החלום שלו - להפוך לרופא. בשביל להתקבל ללימודי הרפואה, סבינר התחיל להשלים פערים בקצב מהיר. כבעל השכלה תורנית בלבד הוא התחיל ללמוד דברים בסיסיים כמו את לוח הכפל והאלף בית באנגלית. בימים אלה הוא מסיים את לימודיו בטכניון ובקרוב יתחיל סטאג'.

סבינר נולד להורים בחסידות גור וכיאה למשפחה חרדית, הוריו דחפו אותו להצטיין בלימוד התורה, "עדיין בברכות מאחלים לי להיות רב גדול - אני משתדל לשלב בין שני העולמות". לדבריו של סבינר, מקצוע הרפואה מתיישב היטב עם האמונה היהודית: "אחד משלושת העמודים של העולם היא גמילות חסדים ולכן מקצוע הרפואה בהחלט משתלב טוב".

כרופא חרדי עולות שאלות מהותיות כיצד יהיה יכול למלא את כל חובותיו כרופא ללא פגיעה באמונתו כאדם דתי, כמו למשל עבודה בשבת וטיפול בנשים - "אלו שאלות מרתקות שאני תמיד שואל את עצמי ואחרים שואלים אותי". סבינר מסביר, "עבור חרדים התשובה מאוד טריוויאלית - פיקוח נפש דוחה את כל המצוות, כולל שבת".

לדבריו של סבינר, התגובות להחלטתו ללמוד רפואה ממשפחתו ומחבריו בציבור החרדי היו מאוד תומכות - "תמיד נדחפתי על ידי הוריי להאמין במה שאני רוצה ולבצע אותו", בהמשך הוא מספר "99 אחוז מהתגובות היו חמות, גאות וכמובן תומכות".

כעת פניו של סבינר להתמחות אותה הוא עתיד להתחיל בבית החולים שיבא "הכיוון הוא רופא ילדים או רופא פנימית, עוד לא החלטתי". סבינר מסכם "אני מחפש להיות עזר למערכת הציבורית".