ממחבל וטרוריסט - לתומך ימין ופעיל נגד הרשות הפלסטינית

מוחמד מסאד, מחבל לשעבר, פועל נגד העברת 500 מיליון שקל מישראל לרשות הפלסטינית | הסיפור המלא

זמן צפייה: 10:36

מוחמד מסאד נולד בכפר ליד ג'נין ומגיל צעיר פעל נגד ישראל, הוא השתתף באינתיפאדה הראשונה, התגייס לשורות הפת"ח ואפילו לקח חלק בחולייה שתכננה לחטוף חייל בתחילת שנות ה-90. אחרי שהשתחרר מהכלא הישראלי ועבר עינויים קשים על ידי מנגנוני הביטחון ברש"פ, החליט להקדיש את חייו לרדיפה אחרי השלום וכיום הוא מרצה נגד הטרור בארץ ובעולם.

"בימים אלו אני משתף פעולה עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן", מספר מסאד. "הגשתי עתירה כנגד ראש הממשלה, שר האוצר, וועדת הכספית של הכנסת שמעבירה מיליוני שקלים לרשות הפלסטינית ללא פיקוח. הדבר מגיע לאחר שהתקבלה לאחרונה החלטה בממשלה להעביר לרשות הפלסטינית הלוואה בגובה 500 מיליון שקלים שתהפוך למענק, זאת בעוד הרשות הפלסטינית ממשיכה את ההסתה בכלי תקשורת בעולם ומאשימה את צה"ל ואת ישראל בהפצת נגיף הקורונה.

"אני גדלתי בכפר ליד ג'נין, מגיל 13 כבר הצטרפתי להפגנות באינתיפאדה הראשונה נגד ישראל, בהמשך עליתי בדרגות במאבק, מלזרוק אבנים לכוחות המזוינים בפת"ח. התעסקתי עם חומרי נפץ ונשקים. הייתי חלק מחולייה צבאית של הפת"ח שנכנסה לישראל כדי לחטוף חייל ישראלי, בשנת 1991. בהכנות לפעילות גם פגשנו את יחיא עייש. לא היינו בחולייה שלו והוא רצה שנהפוך למחבלים מתאבדים, ואנחנו אמרנו לו שזאת לא הדרך שלנו, ושאנחנו נאבקים כדי להישאר בחיים, ולא כדי למות.

"הניסיון לחטוף חייל כשל ונתפסנו על ידי כוחות הביטחון הישראליים, נכנסתי לכלא ושם התחלתי בעצם להבין ולראות את העולם בדרך קצת שונה, התחלתי להבין שהרשות הפלסטינית, הפת"ח וחמאס הם ארגונים מושחתים שעושים נזק לעם הפלסטיני. אחרי שהשתחררתי עצרו אותי מנגנוני הביטחון של הרש"פ (שהיו תחת הנהגת ג'יבריל רג'וב), והאשימו אותי שאני משתף פעולה עם ישראל ושאני בוגד, הכניסו אותי לצינוק ל-23 ימים, התעללו בי והעבירו אותי עינויים קשים מאוד ובסוף הם הבינו שטעו, שחררו אותי והתנצלו אבל אני לא קבלתי את הסליחה שלהם. הם עצרו אותי רק כי התנגדתי למשטר, ככה זה שם, כל מי שמתנגד הוא 'בוגד'.

"עם הזמן התחלתי להבין שהכל שם רקוב, שהמשטר מושחת והוא הכיבוש האמתי, לא הצבא הישראלי, לא יכולתי לראות יותר את מנגנוני הביטחון ואת כל מה שקורה שם והחלטתי לברוח לישראל, חייתי בהתחלה כשוהה בלתי חוקי, עבדתי בשיפוצים. באחת הפעמים כשחציתי את הגדר, זיהיתי מחבל שניסה לחטוף לשוטר ישראלי את הנשק, קפצתי עליו ועזרתי לשוטר לנטרל אותו והצלתי את החיים שלו, בהמשך קבלתי על זה אות הצטיינות, ועם הזמן אחרי תהליך ארוך הפכתי לאזרח עם תעודת זהות כחולה והיום אני חיי כאן בישראל עם המשפחה שלי.

"אני מרצה היום בפני אנשים בארץ ובעולם, כתבתי גם ספר נגד הטרור, זאת לא הדרך הנכונה. בתור אחד שהיה שם אני יכול להגיד את זה. ככה לא תקום מדינה פלסטינית. אין פרטנר בצד השני, הם לא באמת רוצים שלום וכולם שם (ברש"פ/פת"ח/חמאס) דואגים רק לעצמם ולא לעם הפלסטיני, צריכים קודם כל להעיף אותם, הדרך לשלום היא לא בטרור.

"אני תומך של הימין בישראל, כי רק הימין יכול לעשות כאן שלום כי הם נלחמים בטרור ולא רוצים לדבר איתם, כי אין מה לדבר איתם. הפיגועים לא עושים טוב לעם הפלסטיני, ההפך, זה מרחיק אותנו משלום וממדינה פלסטינית. צריך גוף פלסטיני אמין, שיהיה בבלעדיות על הכוח ויהיה מוכן להכיר בישראל ולדבר באמת, וינקה את השחיתות.